Summa sidvisningar

tisdag 29 januari 2013

Nu går jag in på min fjärde vecka som sjukskriven,herrejösses vad jag vilar,det blir snart ett stort hål i soffan där vi hänger,Bosse,Elsa o jag,för grejen är att alla måste vila samtidigt,helst på varann eller på mej o Elsa ser varje tillfälle som en ursäkt att "ta över mej"från Bosse.En bättre start för Bosse kunde det knappast bli,matte hemma på heltid,dessutom finns det inget så bra för en trasig själ som hundpussar!!!jag får dessutom massor med tid att fundera,jo jag vet att jag borde ta tag i saker men nästa vecka får det bli,jag funderar mycket över livet o dess olika skepnader o idag kom jag in på tanken om jag trots allt skulle gå i pension!!!!Japp,precis,varför ska man jobba när man inte behöver,ellerr behöver gör jag väl,ekonomiskt,men resten har ingen lust.Jag är för tillfället jävligt trött på människor,på nya rutiner,dataprogram,på inskränkta arbetsgivare o en del arbetskamrater(sorry,men det finns)kanske skulle jag för min egen o andras trevnad lägga "skorna på hyllan"o bara njuta!!!.Umgås mera med mina barnbarn,skaffa mej en ny hobby,eller helt enkelt bara va!!!!Tankarna rullar i huvudet just nu o kanske är det så att jag gjort mitt!jag kan hoppa in o jobba extra,vara kontaktperson,gode man ja det finns en miljon sätt att inte lämna mina adepter men "bara" sluta jobbet.Visst jag skulle sakna vissa av mina arbetskamrater alldeles förtvivlat o kanske rutinerna åxå men allt går att lösa o ibland kanske kroppen får bestämma.Pension,det låter ju hemskt, gammal gaggig o så banken den 15 varje månad,först i kön på Willys o helkoll på extrapriser....va fan det är ju ungefär som idag,vad har jag att förlora??!!!Troligtvis försöker jag ett par år till men jag har i alla fall skickat in en prognoskoll så får vi se!!!!Går jag i pension så får jag en massa förmåner åxå,billigare inträde till sommarland,billigare tågresor,rabatt på glasögon(ja just de där gäller ålder,man blir ju lixom inte äldre för att man blir pensionär),billigare hårfix hos Shalom o kompisarna,så nu ska jag alltså till Sommarland,blir första gången på 15 år o åka tåg ska jag det var jävligt länge sen,ljuvliga tider,jag får nog fundera vidare på alla dessa "underbara" erbjudanden!!Jag som just passerat puberteten,ska ev bli pensionär,herregud,ur led är tiden!!!!Japp,den som lever får se,det är ju inte helt ovanligt att mina funderingar går lite överstyr ibland så vart den här funderingen leder vet ingen!!!!Ha det gött där ute ta hand om er o eftersom varje dag är en dag närmare döden så försök att lev era drömmar....säjer hon som drömer om att bli pensionär,haha/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar