Summa sidvisningar

lördag 5 januari 2013

Köpa nytt!!!


Jag tror inte julen är dyrast i det här huset,det är veckorna efter!!!!Jag vill ha nytt när julgardiner o annat rött tjafs rensas ut!!!Började redan förra veckan med en liten lätt tripp till Ikea,affären som vet PRECIS vad jag behöver.Igår fortsatte köphysterin med ett besök på Hem o Hobby,mitt andra hem,för att avslutas idag med ett "litet" "snabbt" besök på Rusta!!!Summasummarum så där ett par tusen i runda slängar!!Vad det blev,nya gardiner till vardagsrummet,nya kuddar,2 "lurvfiltar" dom röda ska bort o så lite blommor,ett par lyktor.färgad sand i olika nyanser ja o sen lite snygga servetter o annat "småkrafs",känner mej faktiskt riktigt nöjd,ja med alla sakerna alltså,inte med jättehålet i plånboken,eller inte ens min utan Jörgens!!!!!!Han vet så klart inget o jag tänker inte berätta heller,chansen är dessutom minimal att han läser detta  så hemligheten lär aldrig komma upp till ytan!!!!!!JO mina vänner den som skvallrar får en sur kärring o tampas med,jupp ett hot!!!!!Annat som händer på Eneborg en lördag i januari......hockyfinal med småkronorna,Sverige-Usa håller alla tummar jag har men orkar inte titta,hocky slutade jag intressera mej för ,för flera år sen,tror det beror på åldern,ja alltså blind-ser inte pucken,långsam i mina rörelser-hinner inte med,bara en tanke men det ligger nog en hel del i det!!!!!Elsa fick ju årets dyraste julklapp i år ,en egen liten valp vid namn Bosse,tyvärr tror jag inte hon direkt älskar sin julklapp,eftersom hon löper nu är hon riktigt sur o grinig,o vill bara ha husse o matte för sej själv,dessutom har hon ,stora damen börjat leka med kattleksaker,allt ska hon ha själv o Bosse får inte ha sina grejer,jag känner mej som elaka morsan som hela tiden får kolla igenom hennes säng efter leksaker,tyggben,storlek mini,o andra saker för en liten valp.Tur att Bosse inte tycks fatta ett dugg,han hoppar o dansar precis som den lycklige lille krabat han är o har inte insett att han inte blev årets julklapp!!Lyckligast i världen är han o pussarna gör underverk så vi skiter i surElsa o vet att hon efter hormonstormen kommer att älska sin lille bäbbe.Ha det fint där ute,ljuset kommer så sakta o ta hand om er/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar