Summa sidvisningar

fredag 11 januari 2013

Våga vara svag!!!

Jag har skrivit om det här förut,eftersom jag tar upp det igen tycker jag det är viktigt.Blogga tycker jag låter så pretantiöst,skriva av sej,lufta hjärnan,lätta på trycket,whatever,jag skriver för att lätta på trycket,för mej har det bliit en ventil,ett sätt att sätta ord på tankar,så lätt är det.Kanske tycker jag annorlunda,eller skriver konstigt men det är mina tankar o funderingar just nu i denna stund.Jag vet åxå att ibland lämnar jag ut för mycke men enligt mej(o det handlar ju om mina funderingar) så är det ok.Känner nån enda person igen sej i mitt tänk eller mina funderingar så är jag glad.kanske går det nån "stackars medelålders kärring" därute o funderar på samma saker eller blir glad eller lessen på samma grunder,så bra då är vi två,o två är alltid bättre än att vara ensam!Jag har åxå sagt förut att jag har mycket eller många åsikter om saker o ting o jag är oftast inte rädd för att uttrycka dom,ibland med bra resultat o ibland med riktigt förödande resultat,hur många ggr jag ångrat nåt jag sagt vet jag inte,men det är definitivt mer än 10;),oftast blir det "lite mycke" när jag i min iver försöker klarlägga eller lägga mej i.Just nu är jag inne i en period av frustration o ilska som på ngt sätt måste ut.Just idag känner jag mej dessutom riktigt jävla bitterfittig,förmodligen en kombo av tycka synd om,ilska,värk o allmänt pissmående.Ja ni hör själva,ingen rolig människa den där "kärringen Jönsson" o absolut ingen trevlig fru,maka,sambo,kanske tur att Jörgen är i Göteborg ett par dar!!Idag har jag i alla fall tagit mej i kragen o ringt V.C så på måndag ska jag dit på ett samtal,jag behöver nog bena upp lite känslor o kanske få ett litet piller för att komma i fas.Finns det då inget som är kul...jo naturligtvis allt är ju inte svart o döden,lille Bosse tex,den grabben kan göra den suraste glad o den ledsnaste lycklig,tänk hur mycke energi finns det i knappt 2 kilo mops,Ringhals släng dej i väggen!!Elsa,självklart,även om även hon just nu sympatideppar med matte o dessutom är riktigt avundsjuk på lille Bo-Ingolf!!Sen så klart mina prinsessor,absolut är livet värt att leva,bara det att det känns lite svårare just nu.Jag är absolut inte ute efter tyckasyndomare utan vill bara berätta eller som jag sa skriva av mej lite o livet går upp o ner för alla.Vad jag vill säja är att det är inte farligt,inte skämmigt,inte konstigt att må dåligt psykiskt ibland utan snarare tvärt om,på nåt vis är det väl en mätare på att man är engagerad o bryr sej,dom "farligaste" är nog dom som aldrig mår dåligt(finns naturligtvis en skala),dom som aldrig reagerar på livets alla skeenden o konstigheter,jag tror jag är ganska normal,men på den högre skalan dvs lite för normal eller kanske på den nedre,lite för lite normal!!!!Allt är relativt!!!!Ha det fint där ute,fortsätt att bry er om än lite "lagom" o sluta aldrig engagera er /Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar