Summa sidvisningar

fredag 5 oktober 2012

Hej Igen!!!!


Hej mina vänner,det var ett tag sen sist!!!!Jag har "vilat" upp mej eller snarare er lite.Grejen är som vanligt att jag bara behöver "vara" ibland o då orkar jag inte riktigt med världen utanför,eller jag orkar lixom inte riktigt bry mej o ett par såna veckor har jag haft!!!!Folk tuffar ju på som vanligt o ställer till det men som sagt ibland orkar man inte med dom.Nu har det ju hunnit hända lite sen sist o nog finns det saker som gör mej skogstokig.för det första har jag hunnit med lite kul saker,en lunch hos bästa Helena med "gammelkompisarna Marie o Tina,för att beskåda nya tillfälliga lägenheten,underbart god mat o trevliga vänner är alltid trevligt o tyvärr så hinner vi inte ses så ofta.Hösten är emellertid bra för då fyller 3 av oss 4 år o vi "tvingas" ta tag i datandet.Som jag pratat om tidigare så blir det sociala livet lidande när man jobbar oregelbundet o jag är i stort behov av vila mellan passen inte bara fysisk vila utan tyvärr även mental.Två dar i underbara Köpenhamn har åxå hunnits med,jobbarkompisresa,alltid lika kul o sammansvetsande,även om man får använda sitt tålamod ibland!!!!!!!Sju kärringar på ströget,resten får ni gissa själva,inte helt lätt kan man väl uttrycka det!!Hur som trevligt hade vi o hem kom vi,dock är SJ inte det mest ultimata om du ska på en snabbsemester,två timmars försening första dan ställde mycket på ända,tror inte vi tar tåget nästa gång,tyvärr SJ ni tappade nog ett gäng kunder!!!!Det kom ju fram i veckan att flera kommunala bolagschefer hade lekt "småpåvar" o skott sej på mina pengar,ja precis,dom hade supit o gått på lokal för skattepengar,så helt klart vi har sparat våra kvitton för att se om vi kan få tillbaka en slant.Ärligt, nog vore det rimligare att vi på golvet fick ett par bärs o en gammeldansk eller två istället för skithögarna som basar över våra kommunala bolag.....eller!!!Kunde ju vara kul att kolla vad ekonomiansvariga säjer,nej åt helvete med både Sanden o Andersson såna skitstövlar ska inte resursa med mina pengar.Fattar överhuved taget inte folks inställning ibland,alla vill väl ha sina egna saker o ha tillbaks det som är ens eget,jag kommer att tänka på utlånade saker som aldrig kommer hem,böcker,prylar,pengar,ja massor med saker som aldrig lämnas åter,vi diskuterade det en dag en vän o jag,hur jävla svårt kan det vara ,kom bara att tänka på det i samband med att använda andras pengar,samma sak med att använda andras saker,eller.Mitt ä mitt o ditt är ditt o mitt ska du ge fan i.Summan av det hela.....håll i dina saker,dina pengar,kommunens,älska dina vänner o åk oftare till Köpenhamn,dock inte med tåg.Ta hand om varann ,ingen annan gör det /Puss

1 kommentar:

  1. Så härligt med en liten minisemester i Köpenhamn. Då var det våran tur att hålla igång verksamheten då. Ha en bra jobbarhelg.

    Puss å kram på dej

    SvaraRadera