Summa sidvisningar

söndag 14 oktober 2012

Lite Lagom!!!!




Lagom......konstigt ord tror bara det finns i svenska språket o vad betyder det??!!Lagom innefattar allt eller inget,är man lagom då är man svensk ut i fingerspetsarna,inte för snäll,inte för elak,inte för högljudd,inte för tyst,inte för känslosam,inte för mesig,så kan man hålla på i all oändlighet.vem är då lagom,jag känner några personer som är det o sanningen att säja är dom dödstråkiga,jag menar vem fan vill va just lagom,beige,ganska tyst,inga känslostormar,nej fy för den lede!!Kom bara att tänka på det ordet när jag pratade med min yngste bror här om dagen,han har precis som resten av syskonskaran ett ganska brokigt o känslosmt liv,dvs ena dagen vatten o andra dagen vin.För att referera till mej själv så önskar jag ibland att jag var lite mer "Svensson" lite mer lagom,det tär på alla sinnen o hela kroppen att vara just "intelagom",ena dan tar man hela världen i famn(ja nästan för det finns alltid idioter) nästa dag fattar man inte för i princip alla är dumma,korkade,elaka o vill bara åt mej.jag vet det låter inte friskt o är det nog inte heller men detta gör nog mej till just mej!!!Ena dan jobbar jag för fem(eller i alla fall 1;5) nästa dag ligger jag o orkar inte svara i telefon för jag klarar inte av mer intryck.när jag lägger schema på jobbet o har en bra dag lägger jag 8 dar i rad,sen när jag kommer dit på riktigt har jag en dip o måste ta ledigt,o sen undrar jag varför jag är trött!!!!Jo jag vet ,jag fyller snart 61 o har inte lärt mej ett piss av livet,eller jag vill inte lära mej,eller jag hoppas alltid att jag ska vara lagom just den gången!!!!Folk som känner oss vet hur vi funkar o tar det oftast med ro men nya bekantskaper rynkar på näsan o tycker vi är en samling konstiga individer o jag förstår eller det gör jag inte,men jag fattar hur dom tänker.,där har vi en annan sak,lätt för att sätta sej in i andra människors tänk,eftersom jag har ett så färgsprakande känsloliv tror jag att jag har lätt för att sätta mej in i andras tänk,på gott o ont,sen är ju alltid mitt tänk det bästa.......Skit samma vi är dom individer vi är men "ickelagom" människorna har nog roligast!!!!!Ha en fin o "lugn" dag o ta hand om varann/Puss

2 kommentarer: