Summa sidvisningar

lördag 20 oktober 2012

Naket




Jag har sagt hur länge som helst att jag har svårt för damfotboll!!!!Jag står för det men jag vet inte riktigt varför,det bara är lite "töntigt" på nåt vis,lite försiktigt,lite B,jag kan inte förklara.Hur som helst nu hade jag bestämt mej för att ge det en chans,tittade,begrundade o pratade med brorsan(han har 2 döttrar som spelar)jag har två barnbarnsflickor som spelar nu SKA JAG GILLA DAMFOTBOLL!!!!vad händer "puckona" går o viker ut sej hur jävla dum får man bli utan att klassas mentalt efterbliven!!!Tack tjejer,där fick jag nog,o då har jag verkligen försökt o bestämt mej,aldrig i helvete at jag tar er på allvar,det finns inte på min världskarta!!!!Ärligt ,hur besviken kan man bli???!!!!Ajöss,tjejer,sorry,eller nåt!!!!!Det om det,bara en reflextion,o precis så ser vårt samhälle ut,inte fan kan vi kvinnor bli tagna på allvar om vi tror att nakenhet o fina kroppar går före hjärna eller??!!!Jo jag vet man kan ha både ock men tyvärr är det få som använder bägge !!!Hur ska vi få våra ungdomar att förstå att sexism inte är det viktigaste att våra kroppar är till för oss själva,att vi duger som vi är när våra "stjärnor" visar precis motsatt väg!!!Ett ord på vägen bara....du duger som du är ,för väldigt många är du, vacker,underbar,o precis alldeles ljuvlig!!!!!Var bara tvungen att precis som vanligt lägga in ett passus o en tanke,inte sjutton kan o får det gå obemärkt genom livet att ett svenskt elitlag i fotboll viker ut sej,ni skadar all damfotboll tjejer!!!Ha en fin lördag ta hand om varann ingen annan gör det /Puss

2 kommentarer:

  1. Tack för en skön blogg. Du antyder det ju men ärligt talat är inte minst hälften kanske nästan alla fotbollsspelare hjärndöda oavsett kön? Wrestling hockey och handboll kanske är värre för att inte tala om dessa framförallt manliga sporter som rakt upp och ned handlar om att skada varann. Sporter där man slår varann.. hur korkad får man bli. Nej tennis. Friidrott och annat...

    SvaraRadera
  2. David beckham, chippen o diverse andra manliga fotbollsspelare då? Det är okej om dom "viker" ut sig i olika magasin!? Dom är givetvis snyggare att se på, men för mig är det samma sak och ser inte skillnad.

    / Sandra (har inget konto att presentera mig med)

    SvaraRadera