Summa sidvisningar

måndag 22 oktober 2012

Mental Dipp 2



Efter att ha kommit hem från "föräldrahusrensningen" i torsdagskväll,var jag som sagt helt urlakad,både fysiskt o psykiskt!!!!jag visste att det låg en veckas jobb framför mej med dygnspass lö-sön o jag var verkligen fast besluten att genomföra dessa arbetspass.Tyvärr,blir det inte alltid som man tänkt,igår morse när jag klev ur sängen på jobbet efter i princip fjärde natten på raken utan sömn förstod jag att detta kommer aldrig att funka.Något jag lärt mej efter många "dippar" är att lyssna mer på kroppen o agera utifrån den o dess signaler.Kroppen "skrek" kaos o sömnbehov,den skrek,hjärnsläpp,smärta,yrsel o inte minst total "avhållsamhet" från människor!!!När kroppen så klart säjer ifrån är det faktiskt min skyldighet att lyssna,sen må jag sätta andra människor i klistret eller whatever.bestämde helt enkelt för att gå hem,dra täcket över huvet o sova bort nåra dagar!!!!En viktig del i den processen är att träffa mina barnbarn,det finns inget i hela världen som helar en trasig själ så bra som smådamerna,bara att sitta ner o gosa o prata är ren balsam,alltså la jag in några timmar med nämnda damer igår ,fö ska jag bara vara,orkar just nu inte ens prata i telefon.har emellertid haft ett samtal med min chef på morgonen o ja hon känner ju mej nu,men förstår,nja,knappast!!!ärligt talat så bryr jag mej inte för hon vet att jag gör det som är bäst för MEJ just nu!!!Visst är det konstigt ändå hur folk reagerar på stress,en del blir aggressiva,en del blir ledsna o själv blir jag bara såååå jävla trött o tom,att då ha ett jobb som innebär att vara "på topp" mentalt,funkar inte.Så är livet just nu,o jag vet att om några dagar är jag på banan igen o redo för nya äventyr!!!!Har tagit en rejäl promenad idag,som varje morgon,men idag var en sån där morgon med massor av lukt,ljud o intryck som bara finns vissa dagar,solen tittade fram genom grenarna o det var bara alldeles underbart.Elsa kände åxå av alla lukter extra mycke idag,hon for som en dammsugare mellan träd o tuvor,kanske var det helt enkelt en perfekt morgon för oss "sökare"Nu ska jag sätta mej o läsa,lånade en bok av min bror som handlar om min(vår)släkt på mammas sida,kanske kan jag få ett o annat svar,kanske kan jag försonas med mej själv o mina negativa känslor,inte vet jag,läsa ska jag göra i alla fall,ska bli mycket intressant.Ha en fin dag där ute o ta hand om er,ingen annan gör det/Puss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar