Summa sidvisningar

onsdag 31 oktober 2012

Handla






Jag har hittat en sida hos mej själv som inte är så bra,ja jag har många sidor som inte är bra men en del helt ok o vissa helt strålande,så än finns det hopp för kärringen,men den där sista då...jag handlar när jag mår dåligt!!!Jupp,jag äter när jag mår dåligt,men jag handlar åxå,allt o inget,faktiskt mest inget!!!Med tanke på hur många ljuslyktor,gardiner,kuddar,scarfsar,handväskor jag har så har jag mått skit,piss o pannkaka mer än en gång!!!Jag bara måste ha nåt fint när jag mår piss,inte gärna kläder,även om det åxå finns i överflöd,nej helst prylar o allra helst ljuslyktor o ljusstakar.Eftersom jag äter vid downperioderna åxå,är kläder inte det jag köper först,utan nåt att vila ögonen på.ganska naturligt i o för sej man vill ha nåt fint när psyket ballar ur o allt är trist grått o oändligt ledsamt!!!Hem o Hobby har blivit mitt andra hem tätt följt av Ikea,så är det o det är väl okej om det inte vore för att det snart är slut på platser att ställa mina nyförvärv på,en trea är ju lixom inte oändlig!!Småprylarna i all ära men jag får åxå nån jävla längtan efetr att förnya,byta husvagn,köpa ny bil,nya möbler o det sista att köpa lite husdjur.Mitt senaste projekt är en hund till,yes,det ska bli en hund till en mops o han ska heta Bosse,Bosse o Elsa,hur bra kan det bli.Har redan kollat ut min blivande bäbis,en svart underbar liten kille som Elsa o jag kan slåss om!!Nu kan min hjärna gå igång på planerandet av hundköp o tankarna om "jordens undergång" o andra ledsamheter läggs på is,dvs jag får annat att fokusera på.Egentligen borde jag väl ta tag i själva problemet o försöka minimera mina depp-perioder i stället för att flytta över tänket på nåt trevligare,som inköp men än har jag inte lyckats!!!För att bli lite allvarlig så är min strategi vid"dåligtmående" inte speciellt bra o det gör definitivt inte mej friskare men det är mitt sätt att fly verkligheten för ett par timmar eller i bästa fall ett par månader.Vi hittar alla våra egna sätt att fly vardagen o detta har blivit mitt!!!Faktiskt lite av en "shopoholic",som någon sa,missbruk ärvs inte men genen ärvs,o sant är detta,narkoman,alkoholist,matmissbrukare,shoppare o bergsklättrare,alla har samma "felgen",kickarna kommer på fel signaler!!!!!!Bergsklättrare kanske vore bättre,men det är just extremmänniskorna vi pratar om dom som klättrar upp för Billingen kanske inte räknas utan dom som måste ha nya o mer våldsamma utmaningar!!Sån ä jag o visst är det trevligare med en ny liten hundkompis än att bestiga Killemanjaro i snöstorm!!!Ha det fint där ute,ta hand om varann o tänk på "kickarna" det kan gå fel;))/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar