Summa sidvisningar

fredag 12 oktober 2012

Nu har det hänt igen



Herregud,kommer precis från Ikea,o idag träffade jag dom igen....gubbarna som står still!!!!Är det bara jag som träffar på dessa ufon,medålders eller åldrig man i beige eller brun jacka med eller utan keps,stående som en staty mitt i "färdriktningen" alltså precis mitt i där man ska gå.Kärringarna far som torra skinn o känner o luktar,klämmer o stönar medans gubbarna står,så har inte jag det!!!!!Jörgen går gärna med kundvagnen o jag handlar bärandes på allt vi ska ha,med jämna mellanrum vrålar jag o han kommer mer arg för varje gång men va fan kan han aldrig lära sej att kundvagnen ska vara där varorna är!!!!!Läste en artikel i dagens tidning att vi ska le mer mot varann men inte kan man le mot ufona nej dom ska "mosas" dvs köras på med kundvagn,som är på villovägar,eller mejas ner för hand.Tre tavelramar o ett par knivset kan sätta fart på den motigaste gubbe,detta kan jag intyga!!!!Hämnden är ljuv o för varje affär jag upptäcker gubbarna blir jag mer o mer hatisk,förmodligen eller helt säkert är det inte samma gubbar men ett har dom gemensamt o det är "stå still tills ny order ges"om inte jag eller nån annan klimakteriekärring kommer o flyttar på dom.....med våld!!!Just nu ligger Jörgen på golvet o skruvar ihop en "Ivar",jag hör honom stöna med jämna mellanrum,men jag vet när jag ska hålla mej undan o nu är ett sånt ögonblick,man ska inte utmana ödet,det gör inte ens jag!!!!För att återgå till Ikea,vilket underbart ställe,med o utan gubbarna,tänk dom har ALLTID precis det jag behöver o hur vet dom det???!!!!!Måste ju vara så att nån liten Ikeaspion ränner runt ungefär som tomten,ni vet en man som räcker till hela världen o finns överallt på en gång,kollandes vad varenda kärring o en hel del gubbar åxå ,behöver.tror inte att den käre Ingvar klarar detta själv men som sagt duktiga på "behövagrejer" är dom.Nu ska jag hälla upp ett glas vin krypa ner i soffan o ta helg,lördag o söndag är fullproppade med diverse måste o intemåstesaker,bla fotboll o lite Lenatid".Ha det gött mina vänner o tänk på att varje dag är en dag närmare döden så var snälla mot varann/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar