Summa sidvisningar

söndag 22 mars 2015

Humor

Vet ni vad det värsta jag vet är eller en av dom sämsta egenskaper en människa kan ha!!??Jo att sakna humor,jag avskyr verkligen människor som saknar humor,hur är dom funtade,alltså att inte se det roliga i vardagen eller förstå en rolig situation,hallå hur orkar dom.Jag kom på ganska tidigt i mitt liv att humor kan man använda till mycke,framförallt att avväpna människor,dvs dom flesta,att använda humor i jobbiga eller ansträngda situationer är alldeles underbart,men som sagt så finns det dom som aldrig någonsin kan dra på smilbanden,dom som tar sej själva o andra på så blodigt allvar att dom förmodligen torkar inifrån.i o för sej så tycker jag vissa är jävligt roliga eller egentligen sorgliga men en sorglig individ blir i mina ögon rolig.Dessutom är det jävligt sexigt med humor,alltså finns det nåt osexigare än en surkärring/gubbe!!!!Jag träffar ganska mycke människor i min vardag,dessutom har jag ett extremt intresse av människor,på gott o ont,mannen kan bli mäkta irriterad när jag i en folksamling eller bara i ett rum med nåra få kan gå igång på någon......nu menar jag rent mentalt människor kan verkligen få mej att få igång hjärnan!!!det ultimata är ett släktkalas där det alltid finns nån sur jävel som inte har lust o dessa personer är så underbara att studera,hur tänker dom,vad hände,varför kan dom inte bete sej osv.....ett tips till er som inte gillar att gå på kalas!!!Kolla bordsgrannen o din dag kan vara gjord....eller inte

På tal om människor så snackas det för tillfället mycket om "att ta hand om o hjälpa hemma innan man tar hand om borta"Alla som tittade på "uppdrag granskning" i veckan fick en inblick i svensk psykvård,eller den finns ju knappt,fruktansvärt!!!!!Lider själv av psykiska problem emellanåt,även om jag inte kan relatera till exemplen i programmet så mår jag riktigt dåligt när jag ser hur människor 2015 behandlas i Sverige,vi har inte kommit nånstans o psykisk sjukdom klassas än idag som nåt udda,annorlunda,ej exsistensberättigat!!!har flera ex på människor som blivit illa eller inte alls,behandlade av psykvården.vi har unga,gamla,missbrukare osv som mår sååå jävla dåligt o som inte får nån hjälp men vi kan skicka miljoner till utlandet för att hjälpa hemlösa,nu menar inte jag att det ena problemet kan ställas mot det andra men nån gång måste vi vakna o ta hand om "vår egen skit" innan vi klappar oss för bröstet o berättar hur många miljarder vi skickar ut till behövande.hörde att vår minister som är ansvarig för vård o omsorg skulle kalla alla socialt ansvariga till ett möte.....agera för helvete det räcker inte med att sammankalla nåra kärringar runt ett bord!!!

Usch ja o vintern återvände dessutom,nu kan det inte bli mycke värre.....eller!!!!
Ta hand om er o nästa gång ni hamnar i en folksamling studera grannen ni kan få ert livs upplevelse,eller en vän för livet,vem vet!!!Puss,puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar