Summa sidvisningar

fredag 13 mars 2015

Hormoner i obalans

Känslor är jobbiga o känslor är jobbiga!!!!!Är inne i en period av extra känslighet just nu o det suger kan jag säja,tack o lov kunde jag "kompa" några timmar idag pga snäll kollega så nu ska jag krypa in i min kokong en stund.jag berättade om min tik som "tror" hon löper med allt vad det innebär,morgonpromenaden idag var inte rolig.Hon vill nämligen ha katt o den vill hon ha nu......o där kommer känslorna in,naturligtvis vill jag inte att hon tar död på grannkatterna,jag gillar faktiskt katter,men,jag känner den där intensiva känslan hon har o ger uttryck för.Jag känner igen mej själv,på den tiden när jag löpte o hormonerna rusade som sputnikar i huvud o kropp,när man var så jävla frustrerad så den högsta önskar var att det skulle ringa på dörrn o utanför skulle det stå en dammsugarförsäljare(jo på den tiden sprang dom runt o ringde på dörrn i tid o otid)så man kunde få råskälla på nån stackare som verkligen trodde på det han/hon försökte sälja eller prio ett,en kärring från nån frikyrka som skulle predika undergång o själafrid....som sagt jag känner igen varenda jävla minut Elsa våndas över hormonkaos.Jag känner åxå igen den där totala uppmaningen"älska mej här o nu o mycke mer än vanligt",den känslan är nästan värst,man kan lixom inte gosa o gulla med 40 kg bulldog hur nära som helst,hon kan sitta i knät max 5 minuter eller jag kan ligga på golvet i max 10 minuter,ingenting räcker till,har gäller tesen "mycke vill ha mer",med detta vill jag ha sagt att fy fan va jobbigt det är att "troligen löpa",undrar hur det är på riktigt!!!!!

Just nu har jag/vi beslutsångest o det är en sida hos mej som inte är så framträdande,jag brukar bara bestämma mej o så va det klart men med åldern har denna vånda kommit....ska jag ska jag inte,vågar jag,hur blir det om jag gör så eller kanske så ja herregud detta liknar inget jag tidigare upplevt men detta ingår förmodligen i paketet att bli vuxen/gammal!!!!Ångesten handlar om ska vi köpa hus/sommarstuga,ska vi inte o jag kan inte bestämma mej,behöver vi verkligen ha ett hus till.......nja men det vore kul att kunna dra sej undan att kunna ha ett ställe att tillbringa semestern,ja herregud vilka I-landsproblem nästan så jag skäms!!

Nu kommer nåt jag inte har beslutsångest över,ska jag ha ledig helg eller inte,svaret är givet,Yes det är ledig helg o den ska sugas ur till varje minut!!!!!Ha världens bästa helg därute!

Ta hand om er o lev varje minut för en sak är säker du kommer inte levande från denna planet,så lika bra o utnyttja tiden till max,puss i pannan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar