Summa sidvisningar

tisdag 17 mars 2015

MÄN

Vet ni idag på min hundpromenad så kom jag att tänka på alla dessa "stackars" män som lever i vår värld,ja alltså inte alla män men dom som lever i närområdet!!!!!Jag skriver om löptikar,hormonkärringar,klimakteriekärringar o inte minst tonåringstjejer som väl åxå kan gå in under epitetet hormonkärringar!!!!Hur står dom ut.....ärligt jag fattar inget,är som jag sagt uppvuxen med bröder o söner o nu domineras min värld av tjejer.En sak har jag att tacka mina bröder för o det är att jag lärt mej att vara rak o ärlig,att spotta ut när det "brinner" o inte ruva på hämnd,inte skvallra eller smyga utan ut med knytnäven,ta tag i problemet o få det gjort!!Såna är inte tjejer,dom surar,piper o är allmänt "stingsliga" o detta måste ni män bara köpa,herregud,hur orkar ni.Tänker på mina äldsta söner som bägge begåvats med två döttrar,vackra,söta o alldeles underbara men dom funkar inte som sina pappor.Den som säjer att män o kvinnor inte är olika vet banne mej inte vad dom pratar om,som någon klok människa sa "dom är födda på olika planeter" oså är det.Förmodligen är det så att männen föddes för att jämna ut,nån i familjen måste ju hålla en rak linje....o inte är det vi kvinnor.hörde nån stans att männen åxå har klimakterie,okej det har jag inte märkt på min man i alla fall,förmodligen för att jag haft fullt upp med mitt eget!!!!Så tack alla underbara pojkar,män,killar o hanhundar,ni får ta mycke skit o ja ni är alldeles fantastiska.....för det mesta.

Idag är det ännu en alldeles underbar vårdag,solen skiner,fåglarna kvittrar o katterna letar partners,fördelen med vinterpromenader är att det finns inga katter i buskarna,nu måste matte hela tiden vara "ett steg före" vilket innebär att jag missar mycke på min promenad,hinner tex inte se var jag sätter fötterna vilket kan få ödesstigra koncekvenser,dvs hundskit!!!!!!Varför plockar folk inte upp hundskiten,ärligt är hundägare dummare än medelsvensken(inte alla ska påpekas)tror dom på fullt allvar att hundskiten försvinner med snön eller hur tänker dom,jag har undrat i många år men ingen kan svara för alla jag frågar "plockar upp sin skit" ja eller hur,lika sannolikt som att ingen köper "hänt Extra" den läser man i väntrum o hos frissan.....

Ha en alldeles underbar dag där ute i etern o på era balkonger eller var ni är,ta hand om er o puss,puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar