Summa sidvisningar

söndag 15 mars 2015

Tid.....

Hur fort går en helg?!har i alla tider hört från äldre att "ju äldre du blir ju fortare går tiden" o det stämmer banne mej.Herregud veckan består av måndagar o fredagar däremellan är det bara ett töcken.Alltså allt blir så konstigt när man blir äldre,vissa saker tar längre tid o ändå blir tiden kortare....eller är det helt enkelt så att eftersom det tar en timma(minst) att bli färdig på morgonen så blir ju tiden kortare till lunch...ja ni fattar va??Hur som helst,en timma påklädning,en timma hundpromenad o en timma frukost sen var det lunch,precis så är det o snart tappar vi ytterligare en timma,jag pratar om att införa sommartid,men hallå jag har inte tid o förlora en timma,jag ligger lixom redan back.Mitt tänk går inte riktigt ihop märker jag men helgen har i alla fall gått alldeles för fort därom behöver dom lärde inte tvista o inte vi heller!!!Jag vill känna som jag gjorde när jag var typ 10,en dag kändes som en vecka nu känns en dag som en vindpust,det borde ju faktiskt vara tvärtom ju äldre du blev desto långsammare gick tiden för ju äldre du blir desto närmare dagen D kommer du o dit har väl ingen speciellt bråttom?!

Helgen har i alla fall bjudit på några riktiga gobitar,igår var tre av barnbarnen o jag på Pippi,riktigt trevligt o barnen skötte sej alldeles utmärkt,lillakusin hade väl lite myror i brallan emellanåt men är man tre kan ingen begära att man ska sitta still i två timmar,inte en chans o är man dessutom det minsta lik farmor så har åldern tre ingen som helst betydelse här,farmor kan nämligen inte heller sitta still så länge.efter teatern fick vi gå "backstage" eftersom stora tjejens klasskompis spelar Tommy,vi hade köpt en liten present o glada i hågen gick vi en trappa upp för att morsa på skådisarna(Tilläggas skall att både Tommy o dom andra var alldeles underbart bra i sina roller)när man träffar "kändisar" vill man ju ta kort o farmor ville fote både "kapten Långstrump" o "prussiluskan" men se där var det stopp.Trettonåringen tog ett stadigt grepp i min arm o väste hysteriskt"farmor lägg ner kameran,du ä ju PINSAM,o pinsam i en trettonårings ögon är nog det värsta som finns,ja förutom finnar o mens då.Så farmor la ner kameran o gjorde som jag blev tillsagd men då kom elvaåringen upp vid min sida o förklarade att i storasyrrans ögon var hon åxå pinsam så jag skulle inte bry mej o dessutom påpekade lillasyster att "hon var aldrig pinsam" så det storasyster sa skulle man inte ta på allvar.Ja herregud undra på att man älskar dessa underbaringar,dessutom var ju lillkusin tre år med o hon höll på att dö när kaptenen frågade vad hon hette så kanske lika bra att kameran var nerlagd så inte föräldrarna fick se hur deras lilltös skrämdes halv ihjäl på barnteatern!!!Idag har vi varit på kalas hos vår stora "pinsamma" hon fyller tretton ,tänk tretton år sen vi fick vårt första barnbarn,vår första efterrätt,underbara unge jag älskar dej mer än du förstår trots att jag är pinsam.

Summasummarum....tiden går för fort o nu har man blivit sååååå pinsam,härligt tycker jag eftersom mina söner säkert tyckt samma sak,men aldrig sagt det....eller jag minns nog inte,fördelen med att bli gammal,du kommer bara ihåg det du vill!!!!!

Ha det gött där ute ta hand om er o tills vi hörs puss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar