Summa sidvisningar

tisdag 10 mars 2015

Tokhjärnan är på högvarv!!!!!

I vanlig ordning sitter jag här på min kammare o funderar,funderar över livet,varför blev det som det blev,kunde jag gjort ngt annat kunde jag agerat på ett annat sätt o svaret jag får hela tiden är NEJ....med andra ord måste jag vara ganska nöjd över mitt liv o min situation!!!!Min bror kallade mej bitter för nåt år sen o mycket vatten har runnit under broarna sen dess kan jag säja!!!!Bitter är nog inte rätt benämning jag är nog snarare insektsfull eller har blivit,jag har förstått ett o annat jag har rannsakat mej själv o kommit till ro,jag har städat bland mina spöken,jag har städat bland mina bekantskaper,energitjuvar o dåliga människor göre sig icke längre besvär,tyvärr kan någon slinka igenom o ibland måste man för en kortare period ta in dom i sitt liv men aldrig att någon får bo i mitt liv igen....aldrig.Visst jag kan fortfarande må dåligt över vad som händer eller hur människor beter sej men absolut inte i samma utsträckning som för bara ett år sen,tror faktiskt,eller vet att när jag konstaterade att jag har en "diagnos" eller absolut inte en diagnos men att jag har en hjärna som inte funkar riktigt som andra hjärnor(jo 20 % av populationen)så föll poletten ner,jag kan säja nej på ett annat vis,jag kan faktiskt förstå varför jag reagerar som jag gör eller varför jag ibland måste dra mej undan o jag behöver inte skylla på allt annat.Nu vet jag åxå att vissa personer tycker jag är fruktansvärt korkad som "tror på denna humbugtes" men se det skiter jag fullständigt i.Vissa tror på gud,vissa tror på andra gudar,vissa tror på friskis o svettis eller mammon o jag tror på HSP,svårare är det inte!!!!Be,gympa,köp fina saker så jobbar jag vidare med min "tokhjärna",en sak vet jag dock,du blir inte lyckligare för att du köper dej lycka,lyckan har du lixom redan,den bor i dej inte utanför!!!!!

Herregud vad djupt det blev o så mycket tankar som hamnade här men för mej är det viktigt att få ur mej o kanske finns det nån "kömpis" som funderar eller tänker på samma sätt.........det gör det faktiskt vi inom vården är ganska överreprenterade vad det gäller hög sensivitet,man vårdar ju lixom för att man bryr sej,olikheterna ligger i dom som lämnar jobbet på jobbet o dom som tar med det hem i sängkammarn!!!!!!

Idag lyser solen med sin frånvaro,vilket jag tycker är ganska okej,så fort solen visar sej måste man ut o "njuta" o idag är dagen då det inte hinns med så tack solen för att du stannar på ditt rum idag,detta uppskattas,vi ses helt enkelt en annan dag.ha det fint där ute ta hand om er o ta det lugnt.....ni hinner o hinner ni inte finns det en morgondag o finns det ingen morgondag då är det ju faktiskt skit samma,eller hur.Puss i pannan till nästa nedslag i bloggvärlden
”De två första föreläsningarna blev utsålda :-) Nu går turnén vidare med: 11/3 Örebro, 17/3 Linköping 23/3 Halmstad, 24/3 Göteborg, 31/3 Karlstad, 8/4 Malmö, 14/4 Västerås

Fler orter & biljetter: http://www.biljettplatsen.se/tema/1766-vi-har-kraften/”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar