Summa sidvisningar

söndag 12 april 2015

Dax igen!!!

Nä jag har inte gått under jorden eller försvunnit nånannanstans!!!!Jag har bara varit dränerad under några veckor,dränerad på energi o då har bloggen inte högsta prioritet.Under "lågsäsong" skall det nödvändigaste fungera,gå upp på morgonen,hundpromenader,matlagning(funkar så där),städ o tvätt (funkar inte ),arbeta(funkar hjälpligt) ja ni hör,inget bloggande eller träff me vänner,bara vara o utföra det viktigaste.mina kollegor skrattar åt mej o säjer att jag är manlig i mitt beteende,jag kan nämligen under min lågsäsong inte göra två saker samtidigt,o det stämmer det finns inte, att ha två bollar i luften samtidigt,alltså gå o tugga tuggummi är inte tänkbart.Tänk er då alla krav runtomkring,inte minst på jobbet,men gissa vad som hänt....jo vår skrivare gick sönder för några veckor sen(Gud hör bön)alltså kan vi(jag) inte skriva det som fattas i min pågående dokumentation..................Skriva kan jag,visst men allt ska ut o fram o det går inte,passar mej perfekt just nu!!!!!Så Skövde kommun,ingen brådska för min skull,vad dom andra tycker är av mindre betydelse!!!!!!Nu vet ni hur jag funkar två veckor på o tre veckor av,hela tiden,skillnaden mot förr(ja,det har varit så här lääääääänge)är att idag förstår jag att mitt liv är såhär o tyvärr kan jag inte göra annat än acceptera o det gör jag,jag förstår,accepterar o köper hela konceptet,detta är jag o vill ni vara min vän får ni acceptera,det gjorde jag efter drygt 60 år o nu är vi vänner jag o Evalena......

Som ni förstår har det inte hänt så himla mycke under tre veckors frånvaro,att vara är mer än nog.Vi har i alla fall bestämt att husköp i nuläget blir det inte,vi tar denna sommar som den kommer,en vecka i Danmark med hundarna blir det o sen "lite hemmapyssel" o dagsutflykter med barnbarnen tror det blir alldeles jättelagom,jo vi ska ställa Bosse några ggr åxå första blir i Lidköping 3 maj nära o bra,o alldeles lagom,tror inte Lille Bo har växt färdigt än men söt ä han ju o det räcker långt....

Idag har vi vårbrukat,dvs satt potatis o lök,nu är våren här på riktigt,dessutom märks det på alla flugor,fluginvasion på hög nivå,där är nackdelen med att bo mitt i spenaten,bönderna har vårgödslat o flygfäna har väckts till liv,i det här huset blir dock livet kort,har säkert dödat ett tjugotal idag o där gick gränsen för mitt djurälskande,flugor,spindlar o andra insekter har inget existensberättigande så är det bara.

Nu är jag ialla fall på banan igen o tänker så vara ett par veckor....vi har lite aktiviteter inlagda framöver o då måste kärringen va på tå så håll tummar o tår för att jag ska slippa ännu en djupdykning i vår.Puss o kram nyp i stjärten o ta hand om er o helst åxå varann men den viktigaste personen i erat liv är alltid du själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar