Summa sidvisningar

fredag 6 mars 2015

Blandad konfekt!!!

Vaknade i morse o kunde knappt andas!!!!!En lång jobbarhelg ligger framför mej o jag har åkt på tredje förkylningen på 4 veckor.....Najs!!!!jaja det som inte dödar,härdar heter det ju o tre koppar kaffe o en Alvedon kanske hjälper,det får tiden utvisa,jag har i varje fall inte tid eller lust att lägga mej igen....bara så ni vet.

Veckan har ju innehållit en del trevligheter o det är det som räknas.Fick göra en snabbutryckning ner till Björnhult för att vara "kennelmorsa" ett dygn o det var ju hur mysigt som helst,ett par moppar en tonårig Bulle o lilla Grace,en vidunderligt söt liten mopsfröken på 3 veckor som inte lämnar någon oberörd,herregud så söt o liten o alldeles,alldeles underbar.När man ser det lilla livet krypa omkring så blir man alldeles varm i hela kroppen,tänk att det kan vara såååå mycket liv i 200 gr mopsbäbis,att jag blev/är kär är ingen underdrift,jag verkligen älskar hundlivet med alla fram o baksidor,skulle mycket väl kunna taänka mej att avsluta "karriären" som hundmorsa på heltid!!!Alla som inte har djur förstår inte vilken lycka det är att få hålla en liten eller stor hund i sina armar o bara njuta,dessutom är dom ju lojala i alla lägen,vilken människa kan ens komma halvvägs på den stegen,nej jag säjer det nuo jag har sagt det förut hundar o djur överhuvettaget är bra mycket bättre än människor,sorry alla tvåbenta jag älskar en del av er åxå,o idag,2015 har jag nog sållat bort dom jag inte gillar så mina vänner ni är åxå bäst!!!

Vet ni....våren har kommit,igår satt jag för första gången på altanen o hundarna o jag delade vårens första glass,eller jag smakade,Bosse smakade o resten drog "lilla" Elsa i sej,en glasstrut på typ 3 sekunder det är vår för lilltösen!!!!!!.Idag är det lite grått o tråkigt men jag hittade en viva på min promenad...som blommade,en ynklig liten vit/gul blomma men ändå så otroligt vacker,tyvärr kommer det väl ännu en vinter innan våren kommer på riktigt men bara vetskapen om att den närmar sej gör gott i hjärtat.Att må bra i hjärtat är en grej som blir viktigare ju äldre jag blir o åxå förmågan att se det lilla i det stora växer med åldern,så alla gamlingar o ni andra ut o njut o leta vårtecken det mår ni bra av!!!!!!

Ha en fin helg där ute o ta till vara er lediga eller jobbhelg på bästa sätt o en sak till,se till att vara snälla främst mot er själva det är ni värda,puss tills vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar