Summa sidvisningar

fredag 7 september 2012

Tankar





Jag har ju berättat förut att när jag har "tråkigt" då drar hjärnan igång,aldrig annars!!!!!Satt på morgonen o funderade på vad rör sej i huvet på en drygt 60-årig kärring,tänkte det kunde va kul för alla "ungdomar" att veta.Ja inte är det sex i alla fall den saken är helt klar,det lämnar vi till tonåringarna,dom tänker väl på sex 17 ggr i minuten en sextioåring(märk detta är jag o mina tankar)en gång var 17:de vecka....högst!!!!Min svärmor dog i veckan o då drar ju tankeverksamheten igång lite extra,nu är Jörgen äldst i sin familj,vad händer med oss när vi blir gamla,kommer våra barn att bry sej,varför går allt så mycket långsammare när man blir äldre,måste man ha ont hela tiden,varför,fattar jag långsammare,varför tar inte hjärnan emot i samma takt som förut,ja det är många funderingar!!!Orkar jag jobba tills 65 eller helst till 67,varför i helvete kan inte många yngre fatta att allt det här faktiskt händer o varför blir man så jävla trött bara av att finnas till vissa dagar!!!Jag tycker absolut inte synd om mej själv på nåt sätt utan detta är verkligheten för "en dam i min ålder",alla lider väl inte av allt men det där med fatta långsamt o inte ta in saker det kommer nog ingen ifrån.Dessutom har jag drabbats av ansiktsblindhet,jag känner inte igen folk fast jag sett dom många ggr,inte så att jag missar min närmaste omgivning eller mina vänner men jag känner inte igen folk jag kanske träffat genom jobbet många ggr,lite retligt men tyvärr sant!Ja just ja sen kommer dom riktigt obehagliga sakerna....blind,döv o kissar på sej!!!!Vad finns det då för positivt med att bli äldre......inte mycke faktiskt,jag kan säja vad jag vill när jag vill till vem jag vill(nästan i varje fall),jag kan kosta på mej att välja mina vänner för jag behöver inte krusa någon,passar det inte så by,by!!Jag har mer pengar än när jag var ung vilket innebär att jag kan köpa nästan vad jag vill o det bästa av allt jag skiter fullständigt i vad folk tycker,jag är jag o tänker så förbli med alla mina fel o brister o mina underbara sidor åxå.Nu vet ni, detta är jag o så går tankarna i en 60+-hjärna,haha.Ha det fint ta hand om varann o framförallt var snälla idag är ännu en dag närmare döden/Puss

4 kommentarer:

  1. Ååå vad jag älskar dig<3 För att du är du!
    /KramiZ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag älskar dej för att du är du<3

      Radera
  2. Haha jag tycker att det är så roligt att läsa din blogg :) // "Barris" Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda,blir jätteglad när du säjer så;))Vore trevligt om fler som läser kunde yttra sej här/Hare gött kramis

      Radera