Summa sidvisningar

söndag 9 september 2012

Händer saker


Skrev förra veckan om att jag hade lite "känningar" om att det skulle hända saker o nog händer det.Först dog svärmor,det var i o för sej på G redan då om man kan uttrycka sej så,sen ringde min bror,det var väl telefonsamtalet jag "väntade" på.Nu äntligen verkar det hända saker med mitt föräldrahem,om inte nån sätter käppar i hjulet igen,eftersom mina andra bröder tycks tro att morsan blir frisk o kan flytta hem igen så är väl inte sista ordet sagt!!!!!Att hon flyttar hem igen är väl ungefär lika säkert som att jag får ytterligare ett barn,vissa saker går lixom inte att göra nåt åt.Förresten det var väl nån kvinna i Israel,eller var det Italien som fick barn vid dryga sexti,så alltså det är troligare att jag får en unge till!!!!!Jag säjer samma sak som jag sagt förut,jag önskar mej en syster o en dotter,kvinnor o män är från olika planeter så är det det kan ingen feminist i världen ändra på.Jag som är uppvuxen i en mansdominerad värld vet att det är så,andra kan komma o säja vad dom vill.En syster som kunde ringa o bara fråga om läget o kanske fika ihop eller en dotter som bara fanns där o där jag var viktig,visst jag har två svärdöttrar men det är inte samma sak o sönerna tar bara allt för givet,jag finns lixom bara precis som alltid .Detta är definitivt ingen klagovisa,bäst att förtydliga detta,jag älskar mina söner o dom är bra både människor o söner men dom har ett annat tänk o ett annat sätt att vara,lixom mina bröder,vi agerar olika,vi tänker olika så är det bara,punkt slut!!Ska väl åxå påpeka att både en bror o till viss del någon av mina söner har fler "kvinnliga sidor"Alla jag pratat med om detta håller med så det är inte bara mina tankar,sen har jag en stor del i detta o det är mitt eget agerande,jag har varit "matriaken" i familjen o alltså är det lätt att falla tillbaka,som bror o son,som någon sa"Bakom varje framgångsrik man står en stark kvinna".Eftersom jag älskar att studera människor o deras ibland konstiga beteenden har jag märkt en sak,kvinnor som växt upp i en "tjejvärld" är mycket mera "smiliga" än tjejer som växt upp med killar,detta märker jag redan på barnbarnen,le o var söt så får du igenom dina saker,eller slåss o argumentera för det.ja jisses detta är min syn på det hela,mina tankar o framförallt mina åsikter,skulle kunna dra upp hur många olikheter som helst men skit samma huvudsaken är att vi är bra människor o tar hand om varann/.Puss på er

2 kommentarer:

  1. Go kväll!

    Jag har systrar men kan inte säga att våra hjärnor fungerar på samma sätt. Du kanske vill ha en av dem så kan jag adoptera en som tänker som jag.

    Ha en skön söndag

    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha,nej inte om dom inte tänker som du!!!!!!Ärligt det betyder inte att det blir bra för att man är systrar men jag inbillar mej ändå att det inte skulle spreta så mycke när det gäller vissa saker,o dottern jag inte har skulle förmodligen bli som jag o då skulle vi inte komma överens!!!Kram tebaka

      Radera