Summa sidvisningar

måndag 10 september 2012

Diagnos



Äntligen har jag hittat rätt diagnos!!!!Jag skriver hittat för ingen läkare i världen har kunnat förklara för mej varför jag är som jag är,men i våras var min husläkare faktiskt inne o nosade på detta.jag "lider" avHSP!!Och va fan är det undrar vän av ordning,det står för High Sensitiv Person,alltså känslostyrd människa.Detta är faktiskt på stort allvar o det leder klockrakt in på mej,av 20 frågor svarade jag ja på 18,kanske förklarar det varför jag agerar som jag gör i situationer.jag kan tex inte göra flera saker på samma dag,ex gå till tandläkaren o jobba på em eller träffa folk o sen jobba,jag blir helt slut o vill bara dra mej undan.För några år sen kollades det om jag kanske led av ngn bokstavskombination men där fick vi nej,men inte ens psykologer o förståsigpåare pratade om detta.jag har en fruktansvärt stor empatisk förmåga,alldeles för hög för mitt eget välbefinnande o detta är åxå typiskt.Jag sover vissa nätter 10-12 timmar o är ändå inte utsövd ,jag känner alltid en viss oro o emellanåt blir den olidlig.Jag har jättesvårt för förändringar det tar så oändligt mycket kraft.Mina vänner o närmaste skrattar emellanåt åt mej o mitt konstiga beteende men det är faktiskt precis så här det är.Att få utlopp för sina känslor är ett sätt att "avreagera" sej o jag måste säja att jag älskar att ventilera här,ibland med mindre bra resultat,såklart,men jag får skriva av mej min ilska,glädje o frustration..nästa steg i "min nya insikt" är att få tag i boken "drunkna inte i dina känslor" av Doris.Dahlin,ska bli mycket intressant.Jag måste berätta denna lilla historia för det är sällan man springer så fullkomligt in i sej själv o verkligen hittar sina innersta tankar i en tidningsartikel.Det första jag måste lära mej är att inte agera blixtsnabbt på mina känslor utan försöka "stilla mej" o låta känsloran vara en stund innan jag agerar.Flumflum.....nej dagens sanning,men hur det ska gå till vet endast han där uppe eller nere kanske min kompis sitter.Ha en fin dag,ta hand om varann/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar