Summa sidvisningar

torsdag 13 september 2012

Skendräktig





Det svänger friskt mellan innehållet i mina bloggar!!!!!Men oavsett svänget så handlar mycket om kvinnor,hormoner,känslor o upp o ner dagar,eller som i mitt fall upp o ner timmar.jag hinner med många sinnesstämningar under en dag,jag fattar inte att Jörgen står ut men det är som att leva med olika kvinnor dygnets 24 timmar,,haha.idag tänkte jag berätta lite om Elsa eller Älsa som i älskling,hon är nämligen skendräktig o nu snackar vi HORMONER med stora bokstäver.I förrgår födde hon en älg med röd mössa o lååååååång hals,inte lik vare sej far eller mor,det finns 2 potensiella fäder o ingen av dom kan det vara!!!!Hon bär omkring på sin bäbis o piper konstant,har inte ätit på 3 dagar o bara vill vara där jag är,just nu ligger både älgen o Älsa på mina fötter.Hon mår så jävla dåligt så nu måste vi tag i en operation av livmodern,ingen hund eller nån annan heller ska få må så dåligt.Sådan hund sådan matte heter det ju men inte fan har jag varit skendräktig,så kul är det inte att vara gravid,men just hennes humör o hormonsvängningar känns igen från matte.läste nån stans att bulldogar i allmänhet är väldigt känsliga o humörstyrda o jisses vad jag kan skriva under på detta.Vi har haft ett gäng hundar men aldrig en hund som varit så envis,kelsjuk o extremt "mänsklig" i sitt beteende.Hon älskar verkligen allt o alla ja förutom katter då,men hennes enorma tillgivenhet gör att hon är helt unik.Hon kan lugnt sättas in under samma rubrik o diagnos som mej,nämligenHSP eller i hennes fall HSD!!!!Så var det här humör o hormoner i aldrig sinande ström,är det inte jag som mår piss så är det Elsa,tur vi har en frisk(åtminstone i huvet)man o husse.Ta hand om varann o var snälla,för det är Elsa o jag!!!!!!/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar