Summa sidvisningar

söndag 16 september 2012

Helgen är över




Herregud va fort en helg går.I fredags såg jag fram emot en lååååång ledig helg o poff så va den över.Tycker inte jag gjort en vettig sak förutom att plocka in i våra nya kyl o frys,underbart bort med dom rostfria o in med vita är helnöjd o som pricken över i`et två små fina kyl o frys ord!!!just nu har jag snöat in på väggord,dom är så himla fina,tavlor kan man skippa o ge plats åt ett par ord,det får inte bli för många men ett här o ett där pryder sin plats.igår hade vi besök av damerna o deras far,det är alltid kul o få rå om dom o kramas lite,dessutom drog vi en repa till stan där det inhandlades lite nya kläder!!!!idag har jag haft min kompis Lena här,Lena har downs syndrom o vi brukar träffas ett par ggr i månaden o hitta på nåt kul,idag blev det bio,alltid lika kul o va med henne,gladast i stan o alltid enormt tacksam,där har vi mycket att lära!!!!Som jag sagt förut vi lär lika mycket av dom som vi lär ut,dessutom får hela familjen lära känna mina kompisar o det är nyttigt,alla får se att trots att vi är olika är vi precis likadana!!!!!Samma känslor o glädje fast kanske lite mer!!!hela min familj har fått "dras" med mitt jobb o för mina barn är dessa individer inte speciellt konstiga.Det skulle ingå i skolundervisningen att alla barn o ungdomar ngn gång skulle få lära känna en person med downs syndrom eller ngt annat handikapp,så nyttigt är det!!!Jag måste åxå berätta att jag fått min nya bok,har bara hunnit läsa ca 10 sidor men den ger Aha-upplevelser hela tiden.Verkligen en bok att rekomendera för er (oss) med för mycket engagemang o känslostormar."Drunkna inte i dina känslor" heter den,läs o lär!!!!Själv ska jag verkligen försöka ta till mej av bokens innehåll o kanske lära mej nåt!!!Vi håller tummarna för att jag,kanske  inte blir en ny människa,men lite bättre på att hantera mina känslor o försöka att inte alltid gå på känsla utan försöka stanna upp nån gång o tänka till!!Dvs jag ska försöka bli lite mer lagom,har hört nån stans att lagom är bäst.....jaja vi får se!!!Ha det fint o ta hand om varann för ingen gör det åt er/Puss

1 kommentar:

  1. Ja usch så fort en ledig helg går. Skulle gärna vara ledig jämt. Skulle inte ha tråkigt en enda dag.

    Kämpa på till nästaledighet.

    Kram Karin

    SvaraRadera