Summa sidvisningar

fredag 31 augusti 2012

Flocken är samlad!!!!


Härliga fredag som min vän Karin skulle sagt!!!!O idag är jag beredd att hålla med,eller det är jag oftast men speciellt idag.I kväll kommer "unga fam Jönsson" hem från sin semesterresa o jag får äntligen krama om mina "sessor" igen efter en hel vecka,det ska bli underbart!!Kul att föräldrarna åxå kommer hem såklart!!!!!!Har varit en sväng in till stora staden o handlat,men fy o tvi,där är matfestival i helgen o framkomligheten var lika med noll,avstängt ta mej tusan överallt,o det fixar inte riktigt "rallymorsan" jag vill komma från punkt A till B på kortast möjliga tid o det sket sej fullständigt idag,vafan kan dom inte lägga matfestivalen i Ryd eller nåt,det är ändå bara en massa fulla ungar som drar runt o "blåser" upp sej,matfestivalen har gjort sitt tycker jag i början var det trevligt med glada människor o god mat,nu har samma mat florerat i flera år o den största publiken är ungar mellan 15 o 18 som tävlar i "vem kan spöa flest o vem kan spy längst"Nej lägg ner skiten o låt mej komma fram i stan även sista helgen i augusti!!!!Så nu var det sagt!!tror faktiskt att jag har många vuxna med mej i detta,inte för att moralisera utan för att det heter matfestival inte spyfestival!!!Vad jag ska göra i helgen...nja inte ett skit tror jag det är min favoritsysselsättning nu för tiden,eller jo jag ska försöka ta tag i "pippitröjan" till Saga så hon kan få den i höst,det har prio ett i mitt liv nu.Så är det o så får det bli,jag har blivit gammal.....sitter på min kammare stickar o gnäller på ungar som är fulla,thats life.Ha det fint,ta hand om er o varann o gör inget som inte jag skulle gjort/Puss

1 kommentar:

  1. Fredagar är bäst och så är det bara. Härligt att få samlas och njuta av sessornas sällskap.

    Mys och må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera