Summa sidvisningar

tisdag 28 augusti 2012

Höstmys



I morse när jag hämtade tidningen var det höst!!!!!4 plusgrader o så luktade det höst,ni vet den där speciella lukten av gammalt gräs,löv,dagg,ja inte vet jag men alla vet väl vad höst luktar.Jag har alltid sagt att jag är en höstmänniska o nu vet jag ,jag är det.Jag älskar våren o sommaren men idag förstod jag att det är höst som är min grej!!!!Inga som helst krav(där har vi grejen) lukterna är underbara,färgerna ännu mer underbara,tända brasa,elda på med värmeljus o få höstfixa i krukor o i fönster,jag bara ääälskar detta.Visst det är jättekul att få påskpynta i fönstren o veta att nu snart kan jag sätta upp sommargardiner med klara,pastelliga färger,men hösten är bättre,jag älskar,beige,brunt,orange,vinrött,färger som så klart signalerar just höst.Förmodligen är det just det jag nämde förut som gör att jag gillar hösten,kravlösheten,jag vill ha allt kravlöst!!!!!!Jag behöver inte vara smal för stranden,jag behöver inte ligga i solen,jag behöver inte raka benen,jag behöver inte vara pigg,allert göra upp planer för semestern,jag behöver inte hälsa på släkten!!!!!Jag behöver bara vara jag,det jag har försökt öva på i sextio år o fixar allra bäst just på hösten.Ingen drar i mej,o det viktigaste av allt,myggjävlarna dör o mina absoluta favvoblommor lyser upp i rabatterna,astrar,finns det någon blomma som är lika färgsprakande som en bukett astrar,sen luktar dom vidrigt efter ett par dar i vatten,men som nån sa "man får ta det onda med det goda".Sköt om er,ta hand om varann o elda på med värmeljus,mys för snart är det jul!!!!/Puss

1 kommentar:

  1. Man ska ta varje tillfälle man får att mysa och ha det bra.

    Mys och må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera