Summa sidvisningar

tisdag 7 augusti 2012

3;dje semesterveckan

Oj va fort tiden går nu idag tisdag den 7 aug är vi inne på vår tredje semestervecka!!!!Två underbara veckor har vi haft den första i Danmark o förra veckan var vi i paradiset Laxvik,en liten idyll mellan Halmstad o Laholm,alldeles ute i havsbandet,med klippor o sandstränder alldeles in på husvagnsdörrn,ett ställe som Gud måste ha gjort en dag när han var på sitt allra bästa humör!!!Hela stället andas frid o vi var nästan ensamma på "vår" camping hela veckan,personerna som kommer dit är "handplockade" av Per,ägaren o även i år har vi lärt känna några nya familjer,men här finns inte det vanliga campinglivet utan lite småprat ibland o gomorron annars tror jag att alla precis som vi är ute efter friden o lugnet!!!Nu bjöd ju veckan på ovanligt mycket sol o bad så allt har varit precis som vi ville!!!!Nästa vecka bär det av till Bovall för en snabbvist hos mor o ev en natt med tjejerna i brorsans hus,lite krabbfiske för farmors själ vore fint.För att återgå till nuet så står garagestäd o färdigbygge av altan på agendan,känns helt ok nu när 2 veckors vila har satt sej fint i kroppaskrället.I tisdags efter drygt en veckas ledighet kände jag den först riktiga känslan av "varvnedgående" o frid i hela kroppen så jag tänker inte utsätta vare sej kropp eller själ för några större påfrestningar i veckorna som följer,i år för första gången på många många år lägger vi agendan själva utifrån våra önskningar o gud va skönt det är,inga måsten eller psykiska påfrestningar utan bara lugn o ro.Är det ngn som vill mej ngt så finns jag här men jaga anhöriga o familjemedlemmar är det slut med från i år.....underbart kan jag meddela,friden som sprider sej i kroppen när man väl bestämt sej!!!Jag vet att jag inte alltid är lätt att ha att göra med men en sak är säker det är alltid utifrån allas väl o ve o det är lika långt till oss från er som från oss till er o vem i helvete har sagt att vi alltid ska "röra på oss"Som sagt alla har ett val så även ni!!!!!!Hade lovat att inte plocka fram bitterfittan men hon behövde luftas märkte jag,haha,helt onödigt men gött.Till alla jag älskar o bryr mej om ta hand om varann o ni andra skiter jag i vad ni gör av ert liv,er förlust inte min/Puss på er

1 kommentar:

  1. Så mysigt det verkar på eran camping. Var en sväng till Västervik med husvagnen och hann inte mer än instalera vagnen förrän vi fick hemlängtan. Campinglivet på stora traditionella campingar klarar jag mig utan upptäckte jag. Man lär sig något nytt varje dag. Frågan är bara om jag kommer ihåg vad jag lärt mig imorgon.

    Ha det gott och njut av solen när den visar sig.

    Kram Karin

    SvaraRadera