Summa sidvisningar

söndag 9 december 2012

Sicken helg




Snacka om att helgen har flugit förbi o då va vi ändå lediga i fredags åxå.I fredags hände det väl inte så himla mycke,jo förutom att jag var hos flickorna Ödberg då.Flickorna Ödberg är äldste sonens sambo o deras bedårande dotter Saga,med dom åt jag frukost,vi drog i oss var sin räkmacka o Saga käka winerbröd,farmors takter,o mormors ska väl tilläggas,kakor till frukost,det är inte fel,eller enl alla förståsigpåare,men inte enl oss,o vi ä dom som räknas!!!I går lördag drog vi iväg till Jönköping o Ikea,mitt andra hem,eller jag önskar att det vore det,jag ääääälskar denna butik som känner mej så himla väl.....eller,dom har iallafall dagen till ära bara plockat fram saker som jag behöver,då måste dom ju känna mej o veta att jag ska komma.Precis sakerna som jag glömt att jag behövde fanns där igår o bara bad om att få åka med hem till Värsås,o klart att dom fick.Efter Ikea styrde vi kosan mot Värnamo för att titta på hundbäbisar,o att vi tittade o att vi köpte,nu har familjen utökats med en liten mopskille som kommer att bära det underbara(för en mops)namnet Bosse.Bosse flyttar hem till oss i slutet av december o Elsa kommer att få en bedårande lillebror,hur söta är inte alla valpar,o hur söt var inte Bosse,Ingolf,Jönsson.Vi landade i en fantastisk familj med 4 vuxna hundar o två valpkullar,snacka om att morsan trivdes,tänk att få kravla runt i en hage full av mopbäbisar,närmare himmelriket kan man inte komma,jag lovar.Nu kommer veckorna att snigla sej fram tills vi får hämta hem vår bäbis.Idag har flickorna med mor o min extrakompis Lena gjort julgodis,varje år sätter vi av en dag för att tillfredställa sockersuget,det görs godis i parti o minut,kola,knäck,ischoklad o bountys,samt snickers,efteråt är man sockerstinn som ett arbetsbi,men trevligt har vi o gott blir det.Tjejerna älskar vår godisdag o dom rör o kokar,häller upp o smetar ut med en energi som sällan skådats,bara farmor som blir dödstrött.En mycket intensiv helg har landat o jag måste tillstå att den varit både tröttande o givande.Hoppas ni haft en lika bra helg som jag o ni.....ta hand om varann o fortsätt med långkallingar,en kall rumpa är en lessen rumpa/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar