Summa sidvisningar

lördag 22 december 2012

Julhandla



Nu var det dax igen,nu är dom utställda,placerade,eller hur man ska uttrycka sej.Tomtarna? nej dom ä säkert åxå utställda men dom står där dom ska,nej gubbarna,ni vet dom där oftast 60+ som åker med sina kärringar o handlar.Gubbarna med eller utan kundvagn som bara står o ser vilsna ut eller står i flock o diskuterar den dyra julmaten,ja just dom ,dom gubbarna som jag hatar!!!!hatar kanske är ett starkt ord,men avskyr då,dom står ju precis där jag ska gå,döva,blinda o helt bortkopplade från omvärlden.Sprang på ett gäng i julhandeln o där är dom värre än en vanlig "handlamatdag".Snälla älskade kvinnor lämna dom hemma eller skicka dom till Clas Ohlsson medans ni handlar så kan dom ju ändå hjälpa er att lyfta in maten i bilen....om det är därför dom är med.Ska dom betala så be att dom tar ut pengar eller låna kortet,bara ett par tips oss kvinnor emellan!!!!Annars kan jag meddela att människor stressar på som vilken jul som helst,var ute en sväng igår(fredag) men jag gick inte ens ur bilen,insåg ganska snabbt att detta passar inte mej,jag blir yr bara jag tänker på alla galningar.Synd om dom som verkligen måste ge sej ut ett par dar före jul o handla både klappar o mat,absolut men 60% tror jag faktiskt kunde göra sina "affärer" i god tid....ellerJulklappar om man fortfarande köper det,kan man faktiskt börja köpa i februari,mars,lite i taget så blir det inte heller så stora utgifter på en gång!!Nu skiter vi i julen för på torsdag,om 5 dagar(drygt) är den över...JIPPIII då börjar livet igen,bort med tomten,dom röda dukarna o hyasinterna,in med tulpaner,vivor o gardiner i karamellfärg,då ä det "vår",o vår är det för nu går vi mot ljusare tiden,det har vänt o dagarna blir längre igen,bara så ni vet,tills vi ser våren "på riktigt" God Jul på er där ute,stressa ner för det gör ingen som helst nytta o städa är bättre att göra efter julhelgen.Ta extra hand om er nu o till alla med "normala" jobb ha en skön ledighet o tänk på att det finns mer än brandmän som jobbar i jul!!/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar