Summa sidvisningar

tisdag 25 december 2012

Juldag hos Jönssons



Idag är det juldagen,en dag närmare vår,en dag närmare döden,det är fritt för tolkning!!!!!!idag känns det ganska okej,mindre julångest än på många många år,kanske är detta melodin,bara Jörgen o jag utan en massa måsten utan en massa tyckande,tänkande från alla håll,jag vet inte men min spontana reaktion är helt klart,så här är bäst,kanske ska vi rentav åka bort nästa år,det är ju faktiskt vår tur att lämna allt o alla,ingen dum ide!!!jag nämnde iden för äldsta barnbarnet varpå hon snabbt replikerade....JAAAA,vi åker till nåt badlandskap i Danmark eller Tyskland!!!!Underbara unge,var väl inte riktigt tanken,men ja varför inte??!!!!Idag ska vi i alla fall äta grönkål med Tobbe o familjen,det ska bli underbart,både grönkål o unga familjen Jönsson,grönkål är ett arv från farfar Pelle,Jörgens far,en rätt som äts i Halland o som förmodligen ska neutralisera allt det feta,himelskt gott.Tror det kallas långkål åxå,stekt med sirap,salt,vitpeppar o sen ska det koka i grädde,bara Tobbe av barnen äter det så himla tur att han var hemma.Idag står Jörgen för matlagningen av naturliga själ,det är ju hans arvsmat som ska lagas,gött o slippa gå in i köket,kan sitta på min kammare o ge order,för en del saker "tänker" han lixom inte på;)Hur som helst julen är strax över o gladast är jag o nåra tusen till!!!!på torsdag ska vi hämta hem vår bäbis,mopsvalpen Bosse ska lämna sin familj i Värnamo för att flytta in hos Jönssons i Värsås,så vi väntar o längtar,tänk en liten mjuk go valp som luktar himelskt o kissar i varenda vrå o pussas heeeeela tiden.Bosse blir hela familjens julklapp i år,man ska definitivt inte ge djur i julklapp,men till två vuxna o en hund är det faktiskt helt okej.det finns faktiskt två saker som gör mej galen(nej det finns massor) i detta sammanhang,annonser med "ge bort ett djur i julklapp" o djur som kläds ut.En hund i nån jävla löjlig tyllkjol,eller annat mänskligt retar mej till vansinne,hundar är hundar o inte nån jävla docka!!!!Sen ska jag erkänna att jag köpt 2 tröjor till Bosse.....men enbart för att han inte ska frysa,det är hårda tider för en liten valpis nu!!!Ha det fint där ute i snön o tänk på långkallingarna,ni vet det där med en varm o lycklig rumpa!!!!!Ta hand om er o varann o tänk positivt,imorron kan ni ta bort tomtarna o sätta in en stooooor bukett tulpaner/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar