Summa sidvisningar

fredag 14 december 2012

Gråtmild



Vaknade i morse o var så in till döden trött,inte trött av för lite sömn utan mentalt dödstrött,kroppen kändes som den tappats på allt viktigt,som ett tomt skal.insåg ganska snabbt att nu gäller det att lyssna på kroppen,nu vill inte kärringen Jönsson mer,har sagt detta ett tag men idag var det verkligen på riktigt,riktigt.Alla besserwissar o "förståndiga" rynkar på näsan o stönar nu,det vet jag o då säjer jag "varsågod,detta bjur jag på" jag säjer precis vad jag vill om mej själv o lämnar ut precis vad jag vill utan att fråga fröken förståndig först!!!!!Tog en promenad med Elsa men insåg att jag orkade inte så lika bra att ringa lilla chefen.Idag älskar jag dej Anita,bara så du vet,jag förklarade o hon bara lyssnade o sa,ta ledigt, nu kom reaktionen,jupp så var det!!Allt från Virus död i vintras till alla turer  under året har satt sina spår,ovänskap i familjen,ifrågasättande o inte minst alla dödsfall o allt runt dessa.Helt klart,nu tar jag en ledig helg o hoppas på att komma igen lite i nästa vecka(fan trot men lika bra att försöka tro)En liten reaktion på att allt inte står rätt till hände alldeles nyss när yngste sonen ringde o sa hejdå,han reser till USA i två veckor o blir inte heller han hemma i jul,jag bara bröt,har gråtit i en halv timma,inte för att jag missunnar honom resan utan bara för att han reser nu idag när jag mår piss,.jag har hela tiden hävdat att julen kommer att bli bra trots att barnen firar var o en på sitt håll i år o att vi behöver lite lugn o ro allt detta.......menjust idag o nu vill jag inte ta fler avsked!!!!Kanske är det så att just i år behöver jag mina barn fastän jag hävdar motsatsen,men nu kommer alla känslor på en gång,det är bara så!!!Visst är människan konstig...eller bara jag,jag vill,jag vill inte,har lovat mej själv för många många år sen att aldrig ge mina barn dåligt samvete,inte inför julen,inte inför deras beslut i livet,som inte alltid sammanfaller med mina ideal,men just nu just idag tar jag tillbaka allt,jag vill ha er här nu,världen kan vänta!!!Tur jag har Elsa,hon vet när mamma behöver en axel att gråta ut mot,eller ett arsel,när det gäller henne,älskade Elsa varm o mjuk o go o Jörgen naturligtvis.Livet går vidare,så även här o julen kommer vare sej barnen är här eller inte o jag överlever men just nu just idag tvivlade jag en stund.Ta hand om varann o njut,i morrn kan det vara för sent/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar