Summa sidvisningar

tisdag 4 december 2012

Baka,baka liten kaka



Idag skulle det ske,"julbaket",mitt julbak består numera av en sorts kakor o lussekatter!!!!Lussekatterna bakade jag o tjejerna förra helgen så idag skulle det bli dom berömda,beryktade,besvurna,be-alltmöjligt biskvierna.Svärfar som varit konditor en gång i tidernas begynnelsa bakade alltid dessa o jag har hängt på.Dock en stor skillnad,han lyckades alltid,jag lyckas bara ibland!!!!Jag har plöjt igenom hundratals recept o ibland har dom blivit super o ibland rena katastrofen,svärfars recept funkar inte alls för mej kan jag meddela.Dom sista 20 åren har jag alltid sett till att jag är själv på just "biskvidagen" för dom orden som kommer ur min mun just den dan är inte lämpade för barnaöron o ingen annans öron heller förresten.Ärlig så vet jag inte vad som händer just vid biskvibaket men att kakor kan bli så olika.Ibland har jag sparat recept från ett år till ett annat o när första satsen år 2 blivit misslyckad har jag hoppat på ett nytt recept,år ut o år in.Jag måste berätta en liten historia som handlar just om biskvibaket.För ett antal år sen fick vi en ny tillfällig chef för några månader,en ung tjej,när jag berättade att jag jobbat ihop med hennes mor så där 20 år tidigare,spände hon ögonen i mej o sa"Detvar du som förstörde min barndoms jular",jag fattade nada o inget,men raskt frörklarade hon att mamman,hade fått ett recept av någon "kärring" på biskvier o varje jul skulle dessa bakas,med samma hysteriska resultat som jag fick,dvs inte alls bra,.mamman var lika sur o förbannad varje år vid biskvibaket o ungarna kom ihåg detta nu i vuxen ålder......kul va????Så kan det gå när man ska "göra sej till för att det är jul".Vän av ordning undrar nu,varför håller du på med detta,jo en mycket enkel förklaring faktiskt,I ÅR SKA DEN PERFEKTA BISKVIN BAKAS o julen ska bli så där jävla bra som i böckerna!!!precis allt hänger på en seg kaka med smörkräm o choklad!!!!Dom blev INTE bra idag kan jag meddela,Leilas recept, förra året blev dom super,så kan livet vara ena dan upp o nästa ner!!!Ha det fint i vinterlandskapet o ta på långklsoner,en varm rumpa är en lycklig rumpa/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar