Summa sidvisningar

onsdag 28 november 2012

Behövlig ledighet


En o en halv veckas ledighet,det var vad jag behövde......minst,detta året har inte varit det lugnaste i mitt liv eller snarare inte det känslomässigt lugnaste ska jag nog säja.Att tidigt i våras få avliva min allra bästa kompis Virus,var början på ett år med en del avsked o nu sista 2 månaderna har vi sagt adjö till både Jörgens o min mor.Dödfall o allt som det medför både känslomässigt o inte minst fysiskt,dvs saker,papper,lägenheter,hus,åkande tor till Bohuslän sliter fruktansvärt.Nu har vi hur som helst tillbringat ett par dar i Danmark,ätit,druckit,o framförallt shoppat och SOVIT.Att komma hem som en ny människa var väl inte meningen eller tanken men bara få göra ingenting o inte behöva tänka var underbart skönt,dessutom har jag inte varit speciellt arg,jag menar vad kan reta en på ett hotell,nej då helt godkänt.Att tänka positivt är ngt som upptar en stor del av min tid o hjärnutrymme,men so far so well,tycker nog att jag får godkänt så här långt.Jag försöker i alla fall tänka på det varje dag o mantrat"var positiv,tänk positivt" ekar i huvet.Ekar var ordet,nu till nåt annat,varför är det såååå jävla tomt där uppe nu för tiden,varför händer allt i slowmotion,varför kan jag inte som förr,fatta snabba,bra beslut,idag fattas snabba,dumma beslut o allt som förhoppningsvis ska bli bra måste gå igenom hjärnan minst 5 ggr,inte tycka om detta.Idag hade vi personalmöte o nu kom det upp igen,nytt datasystem,herregud jag ryser,fryser,svettas vid bara tanken.Frågade chifen om det finns extrakurs för oss 60+ men hon bara log,eller var det medlidande???!!!!!Skyll dej själv,såg det ut som men ärligt jag fattar trögt,jag är inte lika snabb,det vet väl ALLA jävla människor att det bara går utför efter 40,hur långt ner är man vid 61,tror ni??!!!Inte så att jag tycker synd om mej(jo det gör jag nog!!!)men visst vore det naturligt att vi gamlingar fick lite extratid att lära oss.....eller,vi kan ju inte hela tiden belasta "dom unga".Att blogga,googla,twittra o allt vad det heter är ju tyvärr inte samma sak som att lägga in i "procapita",bara alla jävla konstiga ord får mej att må illa.För mej räcker det med "kusinen mår fint o är glad"!!!!!!!Ta hand om er o julpynta inte för mycke,det ska ju ändå snart ner i sina lådor o tulpanerna ska fram på bordet/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar