Summa sidvisningar

onsdag 14 november 2012

Ännu ett kapitel



I morgon ska vår mor begravas!!!Känns lite underligt att man helt plötsligt är äldst,ännu ett kapitel i livet är till ända.Milstolpar finns det några genom livet,dom flest sätter avtryck,jag menar vem mådde inte dåligt när man bestämt sej för att inte föda fler barn,eller när ens sista unge lämnade boet,tror ingen kan säja att dom direkt jublade.Nu har vi kommit till ännu en sån ,nu vid 61 är jag äldst,eller nej vi har pigga faster 87,hon lever över oss alla,men bortsett från henne så är jag äldst.Vad innebär då detta,inte ett smack,jag ska väl ha blivit vuxen nu men nej inte en chans,jo vuxen så till vida att jag bestämmer över mitt eget liv,att jag fattar egna beslut(om ibland alldeles tokiga!!),detta hände i o för sej för 40 år sen men jag fattar nog lite långsamt!!!jag har i o för sej alltid gått mina egna vägar o inte frågat mamma om lov,o vi har väl inte dragit så jämt,men nu är det definitivt slut,nu har jag bara mej själv,just nu snurrar alla känslor o tankar,ska jag ,ska jag inte,det kommer förmodligen att bli förändringar i min syskonkontakt,det känns lite lättare nu,lite lättare att fatta obekväma beslut!!!På tal om syskon,jag pratade med prästen igår,prästen som ska hålla i begravningen o han stönade,ja faktiskt,han sa "vilken brokig o snacksalig syskonskara" även han nämnde att det framkom väldigt tydligt att vi växt upp "med olika föräldrar",o så var det .Våra föräldrar hade helt olika roller gentemot oss,kanske beroende på att vi spänner över en hel generation,eller helt enkelt berodde det på att våra föräldrar var i så olika skeenden av sina liv,vad vet jag!!!Konstigt är det o ännu konstigare när nån annan så klart påtalar detta.mycket av vår relation idag präglas tyvärr av detta "vi pratar inte samma språk",den ene fattar inte vad den andre pratar om,nu är det som det är o ingen skugga ska falla över vare sej mamma eller pappa,dom gjorde säkert så gott dom kunde utifrån sina erfarenheter o sina tankar.Som sagt nu är jag äldst o det känns så där kan jag säja,men till er alla där ute,vänta er inga stordåd,ingen mer än jag själv kommer att märka detta.Ha det fint o framförallt var lyhörda o ta hand om varann/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar