Summa sidvisningar

lördag 10 november 2012

Att tiga!!!!




Fick en liten tankeställare när "polarn" på facebook kommenterade nåt om att det var dax att tiga(han själv alltså) o då slog menj tanken,jisses så ä de,dax att tiga.......eller nej inte en chans,det finns så mycke som vill ut men just nu passar det inte riktigt om en vecka eller så kanske när vissa saker har blivit gjorda,som mammas begravning tex,den är i veckan som kommer o det är väl inget jag ser fram emot.Nu vet inte jag om man kan se fram emot begravningar,men det finns många anledningar till varför det känns olustigt o illamåeendeframkallande,men det tar vi en annan gång eller inte alls,beror på dagsformen!!!!Som sagt det är dax att tiga!!!!!!!!Ska nog ngn gång berätta sagan om "familjen med fasaden" men inte nu som sagt!!!!Fasader är ju något mycket viktigt för vissa,fattar inte o har aldrig gjort,för mej är huvudvärk,huvudvärk o inte ngt annat,kanske därför jag drar på mej en del kommentarer man bör ju inte släppa loss alla demonerna vad ska grannarna säja,ja herregud va säjer ni grannarna,är det nån demon jag inte berättat om,haha.Att bjuda på sej själv o i viss del andra(som beter sej löjeväckande) har jag inga problem med men dom som försöker ta över eller förneka har för alltid sått ett ovänsfrö i mitt hjärta.Som jag sagt förut sina vänner väljer man........!I morgon är det fars dag,lika löjligt som mors dag sina föräldrar o barn hedrar man alla dagar inte första söndan i november för Dressman ska få sälja slipsar.Mina söner o min man tog en biotitt o ett par öl i gårkväll o det känns så himla bra,så ska fars dag vara,inget mer.Tack älskade Ida för iden om bion det ska få bli en tradition här!!Idag ska det bli en titt ut till minsta barnbarnet o hennes föräldrar,Saga blir snart ett år o är världens ljuvligaste lilla tös(tycker nog alla farmödrar) imorgon kommer mina andra älsklingar med sina föräldrar o hoppas jag även "lillpojken" på middag,inte för att det är fars dag utan för att det är min första tomma söndag på decennier!!!Ha en fin helg ta hand om varann,ni vet varje dag är en dag närmare döden o ingen vill ångra sina dumheter den dan/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar