Summa sidvisningar

onsdag 7 november 2012

Obama



Folk pratar om att dom inte bryr sej,skitsnack säjer jag,klart vi bryr oss om vem som styr det stora landet i väst.Eller bryr o bryr snarare så att vi o hela världen är beroende av vem som styr därborta det återspeglar sej ju i världsekonomin bla.Skönt att det blev en man med lite mer empati o "brysejomstyre" än många andra.Att födas med empati är den finaste gåva man kan få o Obama är född med detta,det vore en gudagåva om fler statsmän o även vanligt folk föddes med detta.Att vara empatisk o bry sej om andra är den finaste egenskap en människa kan ha enligt mej,kanske beroende på att jag själv är väldigt empatisk o kan se människors behov o lidande.En statsman som är empatisk är en stor fördel för mänskligheten,var så säkra.Detta är mina åsikter o mitt tyckande o naturligtvis finns det andra åsikter,politik är ju ett ganska laddat ämne.Många kallar Obama för vänsterorienterad o det är väl en sanning med modifikation men om man med det menar att se till dom minst bemedlade så har dom ju helt klart en poäng.jag är i alla fall riktigt nöjd med Usa:s val av ledare o förhoppningsvis kan det leda till nåt gott även i resten av världen,bara att hoppas.Nu skiter vi i USA o inriktar oss på Sverige eller snarare Värsås.Idag var det årets första,eller vinterns första riktigt hala dag,asfalten var snorhal o Elsa o jag for omkring som Bambi på hal is,tog en härlig promenad i skogen o där var ialla fall gåbart,dessutom underbart vackert med solen som tittade fram genom träden,en riktig hösttavla!!!!Nu har både Elsa o jag gjort oss förtjänta av lite godis,hon  ett grisöra o jag en stor kopp rykande varmt kaffe.....underbart,det bästa med hela promenaden faktiskt!!!Ha en fin dag där ute,tänk på empatin o ta hand om varann/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar