Summa sidvisningar

måndag 2 juli 2012

Relationsstörd





Jag o en kollega kom in på relationer,när vi satt o "spånade",skulle kunna skriva en hel bok om det ämnet,inte för att jag rent kunskapsmässigt är en hejare på relationer men jag har pratat med så många som är just relationsstörda!!!Allt går igen säjer man o det stämmer till viss del,det går igen på vissa men även de som tänker annorlunda är störda av sina tidiga relationer.Nu menar kanske inte jag relationer mellan par,dvs man-kvinna,kvinna-kvinna osv utan överhuvudtaget hur vi beter oss mot andra som vi har ett band till eller de som ingår i ens innnersta krets.I en syskonskara kan man ha olika relation till sina syskon o sina föräldrar,ett syskon kan ha bra relation till sina föräldrar medan ett annat har en usel relation.Vi kom in på detta fenomen eftersom vi bägge har en "sned" o dålig relation till våra mammor,bägge är därför extra måna om att visa att man älskar sina barn,på gott o ont,särskilt när det kommer in en "livskamrat" till barnet kan det bli fel.,jag är mån om att vilja veta,för att jag bryr mej,tyvärr har jag aldrig kunnat prata med min mor om mor-dotter grejer eller bara kunnat ösa ur sej när man mått dåligt,det vill jag att mina barn ska göra till mej!!Jag vill veta ALLT o där blir det fel igen,allt ska inte föräldrar veta,ja ni vet där kan man hålla på i evighet......för att det inte blev så ,vill jag göra så,snacka om relationsstörd!!!!!!Alltså för att sluta flumma,jag gör som mina föräldrar som gör som sina föräldrar,osv,osv.Ändras beteendet så blir det fel åt andra hållet för att kompensera....osv,herregud "DET ÄR INTE LÄTT ATT VARA MÄNNISKA"Nu släpper jag detta,bara "ett spån" som blev rena hjärndödaren!!!!!Idag är det 3 veckor kvar till semester,o de är helt ok,vi har hyrt en stuga i Danmark en vecka o efter det blir det förhoppningsvis ett par veckor i Halland-Skåne,första året vi inte ska till mina hemtrakter o det känns så himla skönt,för många dåliga vibbar där nu för tiden,en dag ska vi hälsa på mamma men det kan vi göra när andan faller på,vi behöver inte åka dit för släktens skull!!!!!Ha det fint där ute i regnrusket o ta hand om varann för ingen gör det åt er/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar