Summa sidvisningar

tisdag 17 juli 2012

Brunett




Bestämde mej för ett tag sen,skulle ALDRIG mer färga håret!!!!!Eller jag klippte mej o tänkte lägga i lite slingor av lite blekt karaktär i mitt mycket gråa hår,ett problem bara det fanns fortfarande mörk färg i topparna.Hur som,jag blekte ner håret med resultatet att barna tyckte jag såg ut som en regnbåge i barret,inte snyggt,såg nog snarare ut som en finsk paradhora(med risk för att få alla finnar på mej,ni vet vad jag menar va)så idag återtog jag komandot över mitt hår,nu är jag mörk igen o som My sa,"farmor du ska vara mörk,det är så våran farmor ser ut",o jag måste medge att jag landade direkt,nu är jag ,jag o blondiner har inte roligare åtminstone inte denna blondinen.Förmodligen hörde den tilltänkta förvandlingen ihop med mitt 60-års trauma,måste förändra så mycket som möjligt o håret går ju att rå på,eller kanske nån annans hår men inte detta,med mycket röda pigment,blir man rödrandig hur man än försöker.Idag har vi packat husvagnen,det känns sååååå skönt,det betyder att semestern börjar kännas verklig,bara ett arbetspass kvar sen är den här,nu blir det ju inte husvagnssemester första veckan men skönt att ha den färdigpackad när vi kommer hem från Danmark.Jodå träningoverallerna är nystrukna,Elsas nya stass är färdigsydd,jacka med samma stuk som våra overaller,grillen är instoppad.lixom den svenska flaggan på pinne,korsordstidningarna är nerstoppade, sololjan o solhattarna likaså med andra ord....Hej husvagnssverige här kommer vi!!!!!På nåt vis hade jag nog passat in som regnbågsfärgad i den idyllen men jag tycker ju om att sticka ut så,så får det bli!!!!!Ta hand om varann,för ingen jävel gör det åt er/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar