Summa sidvisningar

söndag 8 juli 2012

60 bast!!!!



Jag tycker om att lyssna på radio o särskilt intervjuprogram där personerna som måste vara "nåt att ha" frågas ut om livet o o allt där omkring.Det har börjat ett nytt program i P4 på söndagar,efetr mitt favvoprogram "Mifforadio" som har Fredrik Virtanen som programledare,en mycket duktig journalist på A.B tror jag!!!Idag hade han emellertid Eva Fröling som gäst,skådespelerska ,i sina bästa år,dvs  60!!!Så himla kul o höra henne berätta om hur det verkligen är att bli gammal,eller i alla fall äldre,med artos,stelhet o allt som följer med,men framför allt om att vara 60 nu o här!!!!Alltså det där med att ena stunden så fattar du inte att du är så gammal o nästa stund blir du verkligen varse.Vid 60 ska man inte svära så mycke....hennes favorituttryck var Helvetes-fan,både positivt o negativt,jag älskar ju åxå att svära,inte för att jag är fattig på ord,det vet alla som känner mej att så är inte fallet,utan bara för att förstärka o få lite tryck i det man säjer!!!!Ena stunden förväntas man agera på ett visst sätt för att man är 60 o i nästa undrar folk varför man gör så eller så,så himla gammal är man väl inte!!!Jag kan vakna en morgon,alltid trött o stel ,där märks åldern ,o känna att idag blir en bra dag,nu ska jag göra massor för att i nästa stund inse att det kommer aldrig att funka för kroppen orkar inte,det mina vänner är jävligt frustrerande,sen undrar folk varför man är grinig vissa dar!!!Man slits mellan hopp o förtvivlan i den här åldern skulle jag milt vilja uttrycka det,att vilja så mycke men inte få kroppen att utföra det,jag kan med facit i hand säja att skillnaden på 50 o 60 är jävligt stor,nu orkar man lixom inte på riktigt,det känns att "åldern tar ut sin rätt",samtidigt som hjärnan fortfarande är 20,tänk själva vilket krig.Det blev lite gnälligt märker jag o det är ingen ide för det är bara att gilla läget,tiden kan vi inte göra ett smack åt,bara försöka leva sitt liv så bra som möjligt o göra så många avtryck i historieboken man bara kan,dock ska dessa avtryck vara positiva i möjligaste mån!!!!Ta hand om varann o försök njut av livet här o nu,ögonblicket kommer aldrig igen o ingen annan tar hand om er,att var lite självisk är inget negativt,för lite o för mycket skämmer allt/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar