Summa sidvisningar

måndag 22 april 2013

Slappa HELA dan!!!

Idag  har jag ledig dag!!!!Bästa dagen  i veckan kan jag lätt påstå,inte att jag tycker illa om mitt jobb(mestadels)men lediga dagar blir mer o mer attraktiva.Detta har förmodligen med åldern att göra,dels blir jag naturligtvis tröttare men åxå att man uppskattar ledigheten på ett annat vis,för tjugo år sen skulle det ske så mycket på ledig tid idag njuter jag o gör dom där små sakerna....eller inget alls,på rygg i soffan med två hundar på magen o en bok är lixom helt legalt,så länge maten är klar när Jörgen kommer hem.,dvs det händer att han får värma en pizza,men jag tar fram den från frysen!!!!Förr skulle jag helst hinna både baka o vara social,idag har jag lärt mej att fikabröd kan jag inte ha hemma,jag fikar hela tiden då, dessutom finns det människor som lever på att baka,låt dom fortsätta med det så kan jag köpa mej nåra bullar om fikagäster skulle dyka upp.Med åldern kommer åxå visdomen säjer man,haha,säjer jag, knappast, men jo på sätt o vis,jag är mer noga idag med vem jag "väljer" varför omge sej med idioter om man inte behöver,man lär sej åxå at välja sina ord......knappast,med ålderns "rätt" kan jag säja i princip vad som, till vem som,dvs jag har inte blivit dum men jag jag kan säja ifrån utan att skämmas(jo ibland gör jag det,när käften gått fortare än hjärnan) mendet är min personlighet,haha!!!vad jag vill ha sagt är att det är ganska okej att bli äldre(om bara kroppen får vara frisk ska tilläggas),du gör som du  vill,när du vill o ingen jävel ska tala om vad som är lämpligt eller inte.Dessutom tror jag att jag har kommit till ro i själen,dvs jag jagar inte bekräftelse hela tiden,gilla mej som jag är eller slipp,det är din förlust inte min!!!!!!För tillfället håller jag åxå på att "avmedicinera" mej dvs vissa saker jag stoppar i mej funkar inte ihop där har läkarkåren ett jätteansvar men tyvärr tas det allt för sällan,jag har själv läst,googlat o luskat o förstått att allt inte stod rätt till med min kropp.jag har bla blivit mycket piggare o hjärtklappningen som jag dragits med till o från ett halvår är borta.Jag kommer alltid att vara jag o min personlighet kan jag inte göra så mycket åt(o varför det) ,min käft kommer alltid att läcka,min hjärna kommer att inta viloläge när den inte ska o mitt hjärta kommer att vara större än hjärnan men det mina vänner är jag o att skitsnacka o försöka förminska o förgöra mej kommer aldrig att lyckas,bara så ni vet!!!!Gammal är äldst o klokast ,jag har alltid rätt tills motsatsen bevisats.Ha det fint där ute,ta hand om varann o varje dag är en dag närmare döden så gör sånt ni kommer att ångra åxå!!!!!!!Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar