Summa sidvisningar

lördag 13 april 2013

Husvagn ute!!!!

Idag kom den våren....på riktigt för vi har hämtat husvagnen.Nåja han där uppe,ni vet han som håller i snön,har ju som vanligt ingen aning,men vi vet o det är huvudsaken.Igår kom det nåra "modiga" centimeter igen,men på måndag ska det bli 13 grader.....VARMT,så skam den som ger sej.jag hoppas dom inte skrev fel i väderrapporten,dvs glömde ett minus före,helt säker kan man inte vara.På tal om väderleksrapporten så har jag en söt historia från en julfest något av mina första år i skolan.jag hade fått ta med min 4 år yngre bror till festen o mamma skulle inte vara med,till saken hör att brorsan var väldigt mammig o vid den här tiden kanske 4-5 år.Efter en stund med glada barn o hög julmusik(kanske lades grunden till vårt antijulbeteende här)vill bror ringa mamma,han ville verkligen inte vara kvar,han ringde mamma o sa med klar röst"mamma hämta mej nu för det är sånt väsen i väderleksrapporten"!!!!pappa var sjöman o mamma sa alltid när hon skulle sätta på radion"jag ska bara lyssna på väderleksrapporten",alltså trodde lillebror att radion hette så.Detta var ju på hedenhös tid,före tv,radio o annat skrål,man satte på radion enbart för att lyssna på en sak,inte stod den på dagarna i ända,som idag!!!Det va tider det mina vänner.......eller inte,allt har sitt o varje årtionde sina grejer men kanske inte så konstigt att vi i min årskull o runt,verkligen inte klarar av datorer,o annat "modernt".För att återgå till husvagnen,i år har vi tidig semester vilket innebär midsommar o fyra veckor framåt,då bär det av till Laxvik o paradiset på jorden,Bohuslän då undrar alla,nja,knappast eller kanske,har faktiskt ingen större lust ,åtminstone inte just nu,2 veckor i Halland o två veckor hemma duger alldeles utmärkt för mej.Skulle mot förmodan ngn vilja träffa :),så är vägen lika lång hit som dit o husvagn har vi så sovplats finns!!!!saltvatten bad finns i Halland o klippor åxå så inget fattas!!!!Nu längtar jag,trots att isen knappt försvunnit,i år blir det nog svårt att få badtemp redan till midsommar,men det har hänt under förr!!!Barnbarnen har redan varit här o förvissat sej om att det finns plats så nu bara vi väntar.Ha det fint där ute,ta hand om er/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar