Summa sidvisningar

fredag 5 april 2013

Pengar o dess betydelse!!!!!!

FotoVissa dagar är min kropp inte "byggd" för att röra sej,eller snarare vissa dagar borde den ligga still.Jag vet att jag behöver röra mej ,massor,varje dag men idag känns kroppen som en enda stor värkande hög,varje steg jag tar gör ont,det är fan inte lätt o njuta av vårsolen då!!!!!mina nya mediciner tillsammans med redan onda leder har gjort den senaste veckan till ett litet helvete,trodde igår att det blivit bättre o så tar det i med all kraft idag,ja ja,det som inte dödar,härdar heter det ju o det hoppas vi på,men det känns som jag fått nog nu!!!!!!Så färdiggnällt för idag,igår ringde yngste sonen o var exalterad,minst sagt,han hade köpt en lägenhet,dyr absolut,men drömlägenheten för honom o "det måste få kosta att ligga på topp".Jag har alltid försökt förmå mina barna att våga dröma o våga satsa,går det åt helvete så kan man inte ångra på ålderns höst att man inte försökte o ingen vill ha ett "bittert" barn,det räcker med morsan som enligt några "förståsigpåare" är en riktig bitterfitta,kanske beroende på att jag aldrig riktigt fick eller senare vågade satsa på mina drömar.Hur som, arvet efter våra föräldrar kom lägligt o det känns underbart att kunna ställa upp helhjärtat(även ekonomiskt) för att hjälpa "dom små"Tack mor o far ,förmodligen sista generationen som lämnar ett par kronor efter sej.kan jag i min tur lämna dom vidare känns det förbannat bra o inte behöver jag ha dåligt samvete heller.Gick o funderade på promenaden idag varför vissa aldrig har pengar över medans vissa "badar" i den ädla varan,ett knep som jag hört är gångbart i vissa mer ekonomiskt stadiga kretsar är att skita i att betala tv-licensen,inte tror jag man blir rik,men många bäckar små,men varför bidraga med något när andra fixar det,just precis,inställningen,"jag betalar det jag vill,inte det jag skall" genomsyrar vissa kretsar o sånt tänk kan göra mej galen.Dom "dumma" betalar o jag rider på deras dumhet,fint tänk!!!!!!!!Usch ja det finns idioter till allt o idag skiner i alla fall solen!!!!!!Dålig övergång,men solen skiner,fåglarna kvittrar,förutom duvorna,som hoar o gör Bosse galen,krokusen sticker så sakteliga upp under snöhögarna o det är "ganska" gött att leva.....egentligen.Ta hand om er där ute o lev era drömar.....utan att trampa ngn annan på fötterna,så slipper ni bitterträsket,förhoppningsvis/Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar