Summa sidvisningar

söndag 19 maj 2013

Hej igen

Det var evigheter sen jag skrev här känns det som,kanske beroende på att jag inte haft ngt att förmedla eller lusten har bara försvunnit.Kanske är det så att det ska vara tillräckligt med saker som händer för att jag ska skriva,detta är ju trots allt inte en blogg om sol,sommar o spetsgardiner!!!!!!Ärligt så har det inte hänt så mycket i mitt liv sen sist,grejen är att jobb,hundar o allt annat nödvändigt gör mej ganska trött,det är en fördel för er som har känt er påhoppade,jag orkar inte bry mej.Jag funderade härom dan på att en promenad i skogen med hundarna idag tar dubbelt så lång tid som för några år sen,inte att jag går längre utan att ALLT bara tar sån tid,eller själva promenaden är väl intakt,men bara att komma igång på morron tar evigheters evigheter amen!!!!!Jag känner igen mej i mina föräldrar idag o saker jag blev galen på hos dem idag är jag lika jävla seg o har lika jävla ont!!!!Jag älskar att bli äldre på många sätt,men värk o stelhet klarar jag mej utan,att inte kunna plantera ett land utan att bli handikappad suger ska ni veta.Jag bara försöker förklara mitt dilemma för dom som inte förstår eller vill förstå,sånt är livet o det är bara att gilla!!!!!:(.tyvärr med värk o annat kommer det dåliga humöret o just nu är jag ingen trevlig person att leva med,irriterar mej på det mesta o dom flesta,är trött på att alltid vara logistikchef o hela tiden ändå inte få ihop det.Försöker få till en dag för HELA familjen att träffas men ärligt jag ger upp nu,att ge o ta är det som gäller för mej............Nog gnäll,våren är här,sommarn närmar sej,idag blir det grill med bästaste jobbet,har precis fixat årets första rabarberpaj,det är lycka.Dom fyrbenta mår bra o livet är trots allt helt okej.Att göra o agera som dom skulle nog underlätta en hel del.Ha det fint där ute sköt om er o gör allt ni inte borde,det sätter lite guldkant på livet/Puss
VAD VI KAN LÄRA AV HUNDAR

När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.

Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för extatisk lycka.
...
Bits inte när det räcker att morra.

Låt andra få veta när de inkräktar på ditt område.

Spring, hoppa och lek en stund varje dag.

Ta en tupplur då och då och sträck alltid på dig innan du stiger upp.

Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring.

Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig ner på rygg i gräset.

När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen.

Oavsett hur ofta du får skäll - tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället.

Njut av den enkla glädjen i en promenad.

Var lojal.

Låtsas aldrig vara något du inte är.

Om det du vill ha ligger nedgrävt, gräv tills du hittar det.

När någon har en dålig dag - var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara.

Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar