Summa sidvisningar

måndag 13 juli 2015

Deppardax

Evigheter sen jag skrev ngt här o egentligen skulle jag inte göra det nu heller men ibland(läs idag)tar berättarlusten överhand eller snarare tyckasyndomlustan!!!!Är inne på min sista semestervecka nu o det känns helt okej,har varit runt lite o fått mitt saltvattensbehov tillfredställt(både i Laxvik o Danmark) så klaga på detta ska jag inte göra.Tyvärr blir det inget Bohuslän i år hade nog bestämt att åka "hemåt" men lusten tröt o om igen har jag helt tappat både ork o lust att återvända till ngt som bara ger mej ångest o dåliga vibbar,om igen har jag fått bevisat att vi duger inte ........sorgligt men otroligt sant.Varje gång jag jobbar mej upp o känner mej stark så inträffar ngt som får mej att bli arg,sårad o fruktansvärt besviken,jo jag vet att jag inte ska känna så men min känslighet tar över o jag stannar hellre hemma i min egen trygga värld än ger mej ut på djupt vatten.Hemma med min egen familj är jag trygg o trots allt är det här jag bor här jag har mina käraste o här är mitt hem,att försöka bygga på relationer som rasat är ingen ide,jag tar på mej detta o jag väljer.En del kallar mitt beteende "att sticka huvudet i sanden" o det har jag tyvärr fått med mej i livet,det man inte ser finns inte.....

Varje dag tackar jag min lyckliga stjärna(inte gud för honom tror jag inte på)att jag fått en man som står ut med mina "alla sidor" o mina djupa dippar,jag kan villigt erkänna att jag hade dragit för länge sen.Vi har trots allt kämpat ihop i snart 45 år o vår äldste son fyller 40 i morgon,stackarn fyller dessutom år samma dag som Vickan men vi har flaggat med sjörövarflagga så ingen ska tro att vi är rojalister.....Just sonen fyller 40 o jag undrar varför jag dippar,men för hel....te jag måste ju vara mer än 40 då,vad hände jo just de nästa år fyller jag pension,om igen, va fan deppar du för kärring..eller hur.fattar ni hur det känns när kroppen inte funkar,hjärnan har lagt av sängen ropar klockan nio,jag vill ju orka,funka,vara glad,hinna med precis som förut,jag vill inte sitta som en jävla surkärring o spy min galla o klaga på att barnen inte bryr sej,jag vill inte det o just nu är det precis det jag gör,eller i alla fall delar av det.Skönt var det att få lätta lite på trycket o en sak är säker att bjuda på mej själv det kan jag o vill jag, det kostar inte ett skit men det gör mej gott o då är det alldeles alldeles jättebra!!!Som sagt jag vet att en del tittar lite snett o tycker jag är både konstig o korkad men som sagt det är era problem,förmodligen gillar inte jag er heller.

Ja jisses vad deppigt det blev idag men jag önskar med hela mitt hjärta att jag kunde ta dan som den kommer inte bry mej inte oroa mej,men så funkar det inte inne i denna lilla hjärna,att känna att man tappar kontrollen är nog det jobbigaste,jag styr inte över mitt liv längre,eller jag styr inte över min kropp längre jag har inte samma koll inte samma möjlighet att ligga före jag måste leva mer i nuet i morgon kan det vara för sent o dessutom har jag glömt i morron vad som sker idag!!!!!Men en sak är säker jag älskar min familj o mina vänner,tack för åxå ni orkar med kärringen,o ett tag till ska väl kropp o själ hänga på.Ta tillvara era närmaste kramas varje dag,älska med hela kroppen o sist men inte minst älska er själva ni är faktiskt det viktigaste ni har

Puss i pannan o ta inte er själva på så stort allvar,att bjuda på sej själv kostar inget o alltid retar det nån!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar