Summa sidvisningar

måndag 20 juli 2015

Sista semesterhelgen

Anders Peterssons foto.Tänk vad 4 veckor går fort,vi har redan haft vår semester o nu är det 56 veckor till nästa långledighet."Normala" människor kan ju få ihop nån långledighet på upp till 10-12 dagar vid jul nyår om det infaller rätt men vi inom vården har ju inte den möjligheten,men vad gör det vårt yrke är ett kall o vi gör inte så mycke ändå,så varför ska vi vara lediga!!!!!Läste nån insändare av nån gammal korkad gubbe där han sa att nyhitkomna(som kan svenska)lär dom på flyget hit då eller.....,kunde alltid börja jobba inom äldrevården för där behövde man inte så mycket kunskap,gode gud vi lever 2015 inte 1915.Som sagt den siste idioten är inte född o tyvärr är nog många fortfarande i den ovetskapen,inom handikapp o äldrevård behöver man inget kunna,bara man är snäll o ler o inte klagar,fy fan på ren svenska sååååå lite dom vet,vårt yrke idag innefattar verkligen allt,från att vara läkare till tv-reparatör o allt dessemellan,dessutom ska vi vara trevliga,lagom,engagerade(dock inte för mycke)serviceminded(dock inte för mycke),våra brukare ska nämligen helst göra "allt" själv,inneha stor datakunskap,helst vara mycket bra på svenska språket,tydliga,ja listan kan göras hur lång som helst o som sagt allt ska göras i lagom doser i "lagomlandet" Sverige.Att man blir förbannad över såna inkompetenta uttalanden är ganska uppenbart

Idag är det måndag o verkligheten har som sagt kommit i kapp.Helgen som gick skulle det firas 40-års kalas hemma hos äldste sonen o så blev det dessutom gick de unga tu o gifte sej,överraskningsbröllop kallas det visst o det kan man väl säja att det blev för flertalet av gästerna.Ska jag vara helt ärlig så hade jag nog i princip listat ut detta för 40-årskalaset var lite "vridet" den "hyperkänsliga" morsan fick inte ekvationerna att gå ihop så det var nog dom som blev mer överraskade än jag!!!Hur som, ett vackrare brudpar får man leta efter o smådamerna som brudtärnor var ju lixom pricken över iet,så bedårande med massa spring i bena o bara sötast i hela världen,ja så kan det gå,nu heter hela familjen Ödberg o det lär ta tid att lära sej,Daniel Jönsson är ju lixom ett "varunamn" men vi ska nog fixa detta åxå,men ja lite konstigt känns det,säkert beroende på att jag tillhör en annan generation ......Välkommen in i familjen "på riktigt" Ida,vi älskar dej som en dotter o det vet du redan så skillnaden blir nog inte så stor.

Som sagt verkligheten har kommit i fatt o idag är hundarna o jag själva för första gången på 4 veckor,äntligen kan jag komma in i mina morgonrutiner igen o det är ganska skönt,jag är en
vanemänniska av stora mått o kroppen mår bra av att få igen sina rutiner,så är det,sen att jobbet börjar ingår ju åxå i rutinerna o jag tycker faktiskt det ska bli kul att återse mina kosiner o kollegor.Ha en bra måndag ute i stugorna o än en gång ta hand om er ni ä bäst o ska veta det/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar