Summa sidvisningar

tisdag 14 juli 2015

Färskvara

God morgon världen,som tur är så är mående färskvara o efter en god natts sömn så känns livet betydligt trevligare.Som alla märkt vid denna tidpunkt är jag liiiite upp o ner ena dagen sol nästa regn,tyvärr är mitt liv just sådant 0 eller 100 mellanläge existerar knappt o detta suger men å andra sidan varför tillhöra dussinfolket när man kan vara unik.Skillnaden är kanske att jag kan erkänna både för mej själv o världen att idag är tillståndet katastrof eller fint o insikt är A o O i ett sådant liv,så är det o så får det bli!!!

Just i detta nu fokuserar vi på det positiva o det finns det faktiskt massor av,har en fin familj som är relativt normal(med tanke på avelsmaterialet),men "it needs two for a tango",underbara svärdöttrar(för det mesta) 4 gudomliga prinsessor(åxå ljuvliga för det mesta) o sist men inte minst Elsa o Bosse mina 4-benta juveler,vänner,ett skitbra jobb o underbara jobbarkompisar,dessutom finns det ju en o annan släkting som är helt okej,så varför klaga.....egentligen,.har jag glömt nåt ,jo världens bästa grannar så klart,en nog så viktig del i livspusslet.I år fick jag dessutom Jörgen att gå med på att köpa husvagn.....igen o det passar nog mej(oss)bäst,vi åker en sväng o tröttnar vi kan vi åka därifrån,vill vi besöka någon tar vi med husvagnen så har vi "hemma" med oss,o tryggheten för både mej o inte minst hundarna.Vi(läs jag)hade bestämt,ingen mer husvagn,husbil eller annat som bara kostar nu skulle vi satsa på hotellnätter o bara njuta......men min oroliga själ tog över hur fan finansierar man 4 veckors hotellnätter,vem orkar gå hemma 3 veckor av semestern,så nu sitter vi där med husvagn igen,jag fick "lova" hos Peter husvagnssäljaren att jag ALDRIG mer skulle komma tillbaka o byta ekipage o Jörgen himlade med ögonen o väste nåt om diagnoser...

Idag firar vi som sagt sonen,jisses vad tiden gått för exakt 40 år sen gick jag omkring på KSS med en jävla droppflaska för att sätta igång värkarna,hade början till havandeskapsförgiftning o ungen skulle ut,o som allt annat i mitt liv så gick det fort,jävligt fort o jävligt ont o jävligt allt men vid 14 tiden va klumpen ute o herregud vilken lycka,o vilken vacke unge,alla tycker så klart ens egna ungar är vackrast,så även jag men han var verkligen såå vacker,alldeles gyllenbrun(lite gulsot) rund o go med svart hår,o inte har han ändrat sej så mycke,lite längre,lite skäggigare men fö sej lik,rund,go,svarthårig o lätt gyllenbrun.Mycket vatten har runnit under broarna under dessa 40 år o idag är han själv far till två små underbart söta flickor,han slapp dock att trycka ut dom själv,detta fick sambon Ida fixa,lixom för dom flesta finns det en kvinna bakom som sköter "skitjobbet"

Ta hand om er o varann försök fokusera på det positiva i livet(ska komma från mej!!!!)o njut i morron kan det vara för sen.....Puss









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar