Summa sidvisningar

torsdag 30 juli 2015

Välj dina strider

Ju äldre jag blir desto lättare borde jag ha att välja mina strider,sanning med modifikation!!!!ju äldre jag blir desto klokare blir jag,åxå en sanning med modifikation!!!varför allt detta modifikationande undrar vän av ordning,jo vad jag vill ha sagt är detta,ju äldre jag blir desto viktigare är det att stå för vad man tycker o tänker,oavsett om det är *rätt el fel*,i andras ögon,för mej är det rätt,alltså strider jag!!!!!!Alla strider är inte bra det vet jag men för mej är det viktigt att visa vem jag är o vad jag tycker,sen kan jag lyssna på andra absolut,jag är dessutom en bra lyssnare men därifrån till att jag skulle ge mej är steget långt.När jag växte upp var det mer regel än undantag att man inte fick ventilera sina åsikter,det mesta skulle sopas under mattan o pappa som var väldigt dominant hade alltid rätt........därav mitt sätt att vara,aldrig i livet en man skulle dominera o bestämma över mej,aldrig i livet att jag skulle sopa problem under mattan,upp med skiten till ytan,strid,slåss o hoppas på genombrott,om inte så har jag i alla fall stridit för det jag tycker o det får kosta.O kostat har det gjort men jag har sanna vänner jag älskar människor som är ärliga,jag hatar översittare o respektlöshet o jag tror att jag behandlar människor lika,inte utifrån vad dom har o äger utan utifrån deras godhet o varma hjärtan.Jag umgås mycket hellre med en uteliggare med hjärta än en skitstövel med fett bankkonto.

Vi pratar mycket o gärna om invandring idag,framförallt ventileras det mesta på sociala medier o det är bra.vi äralldeles för naiva o blåögda i landet lagom,dels pga att vi haft det så jävla bra allt för länge men åxå pga av vi inte är pålästa.Den viktigaste källan till diskussioner o tyckanden är enl mej allt jävla mörkande(nu var vi där igen,upp med skiten till ytan),ingen vill berätta vad invandringen kostar,ingen vill berätta,vad som sker,ingen vill berätta varför det händer så mycke i våra storstäder,ingen vill(läs vågar)berätta hur samhället funkar i våra förorter.....varför vågar ingen berätta.Vi matas med sprängningar,gangstermord,IS-sympatisörer,manskulturer,allt från media o i deras förvrängda värld,när ska en riksdagsledamot(inte från SD) våga stå upp o berätta,detta kommer förmodligen inte att ske o vad händer,jo SD erövrar mark,pga fega,politiker o beslutsfattare.Sverige idag är så jävla korrupt o har målat in sej i ett hörn,utåt är vi så humana för vi "hjälper" så många flyktingar o andra som har det fattigt.....Hallå vi hjälper ingen,vi bygger på hat o främliingsfientlighet,ett bra liv innebär inte bara tak över huvudet eller ett par tior i pappersmuggen,ett bra liv innebär,jobb,framtidstro,insikt o detta kan vi inte ge någon,i dagsläget inte ens "våra egna " ungar.Vet ni vad jag tror,jag tror att regering o riksdag har målat in sej så jävla mycke i sitt hörn att dom ska låta SD ta över o styra upp,sen kan de ha ryggen fri o skylla ifrån sej,för om det är ngt beslutsfattare i landet lagom kan så är det att skylla ifrån sej,den som lever får se,men inte ens jag som är "knallröd" är helt främmande för att ge SD en röst o tyvärr många själsfränder till mej!!!

Idag var det mycke tyckande.....igen, men som sagt jag älskar att tycka ojag mår bra av att spy ut,synd att inte fler är såna!!!Dessutom är jag trots allt glad att vara född i landet lagom,jag får uttrycka mina åsikter(ett tag till) o jag behöver inte vara rädd för det,så med facit i hand jag hade förmodligen blivit stenad i ett förtryckarland o inte vill vi väl att landet lagom ska bli det.....eller

Lev gott, ha det gott,kämpa,tyck o framförallt köp inte allt du blir imatad av media,tro på dej själv o du....ta hand om dej/Puss





2 kommentarer: