Summa sidvisningar

måndag 25 maj 2015

Hänryck på bara!!!

Måndag morron,vaknar med en känsla av "låt mej vara,prata inte med mej,kan jag dra täcket ännu längre upp",Igår var vi på konfirmation,jättetrevligt men tyvärr suger det musten ur mej.kanske beror min känsla idag på att jag varit sjuk i veckan o kroppen inte vill,ingen aning faktiskt,bara så jävla tråkigt att något som jag vill o som var trevligt ska suga så förbannat!!!.folk säjer hela tiden men herregud det är väl bara att "ta sej i kragen" ibland måste man faktiskt.....jo jag vet men tyvärr,igen då...jag funkar inte så,kan inte bara ta mej i kragen,jag vill,jag kan men jag orkar inte,thats Life.Vi pratade igår om våra stackars livskamrater,ja brorsan har åxå en släng av detta,hur dom står ut med alla krämpor,alla utbrott o alla downdagar,jag hade aldrig gjort det men å andra sidan jag ä ju inte som dom......En eloge till min man,min brors fru o alla andra där ute som lever med "såna som oss" å andra sidan jäklar va charmiga vi är när vi vill,kan o vågar!!!!

Detta var dagens "tyck syndommej",nä ärligt gör inte det jag ä på sätt o vis lycklig i min värld precis som dom "kosiner" jag jobbar med,bara så ni vet!!!Något som jag gläds åt är våren,tänk igår tog/snodde jag,in en stor bukett med syrener,så ljuvliga o hela,"stora" huset luktar syren,just nu är ju hänryckningens tid,ni vet tiden mellan hägg o syren.Konstaterar dock att både hägg o syren blommar samtidigt,kanske därför man inte är hänryckt då......eller är min hänryckning nåt helt annat än det som var tänkt från början,kanske min hänryckning just är detta med att bara vilja vara själv,vem vet,detta kan jag dra hur långt som helst men för allas trevnad skiter jag i det!!Vi konstaterar bara att var o en får hänrycka bäst dom vill o dessutom på sitt eget sätt!!

I veckan som gått har jag åxå haft förmånen att få umgås lite extra med "småbarnbarnen",mina underbara småtjejer,3 o 1 år o alldeles ljuvliga men jisses vadmycket vilja det finns i en treårskropp,energin som hon sprutar ur sej skulle lätt kunna dra runt hela stans elförsörjning,varför har ingen tänkt på det förresten,samla ett gäng envisa treåringar låt dom springa runt i en affår o samla energin i en burk eller snarare tank......nu snackar vi återvunnen energi.barnarbete när det är som bäst.Vi hade åxå med stortjejen på konfirmationen igår,så jag har verkligen fått min dos av "efterrätt" den här veckan,tänk så lyckligt lottad o ändå gnäller jag,4 underbara barnbarn som jag älskar över allt annat.På tal om kärlek så får jag ju inte glömma mina sambos,dom fyrbenta,just nu ligger bägge vid mina fötter o snarkar så mina byxor vibrerar,låter så fruktansvärt rogivande,så som sagt sluta gnäll kärring o var glad över det du har!!!!!

Summan av detta flum är alltså,var glad över din fina familj,hänryck så mycke du orkar o kan o ta hand om dej.o en sak till var rädd om dom som står dej närmast,o inte minst dina vänner,blod är definitivt inte alltid tjockare än vatten,puss,puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar