Summa sidvisningar

onsdag 27 mars 2013

Påsken närmar sej!!!

Jag har det senaste varit riktigt dålig på att skriva här,om det beror på att jag tappat lusten,inte har "nåt vettigt" att förtälja eller bara lathet vet jag inte riktigt.Som jag sagt förut så blev det ett stort svart tomt hål efter höstens turbulens o kanske är det så att lusten inte funnits.Nu börjar i alla fall livsandarna vakna till liv så jag ska försöka bli lite flitigare,inte minst för min egen skull,bättre att sätta tankarna på pränt än att stoppa undan dom i "svarta hålet i själen".jag mår relativt bra nu men har fortfarande lite svårt att umgås o få för mycket påverkan utifrån,blir in till döden trött när det blir för mycke o för stojigt,en naturlig reaktion säjer dom som vet o jag litar på dom o ser tiden an,tänker inte utsätta mej för onödig press utan försöka njuta o ta tillvara vardan.Nu i april är det bestämt att vår mor ska urnsättas men jag har meddelat mina bröder att jag inte kommer att närvara,det är många anledningar men en o den viktigaste är att jag tänker inte utsätta mej för pressen utan jag kan skicka en tanke härifrån o hur jag beter mej i detta fall är helt o hållet min sak,dessutom var mamma inte heller "vän av föreställningar" så jag tror hon förstår i sin himmel!!!!Nog om detta nu till den trevligare delen av mitt liv,min familj o mina 4-benta.Bosse växer så det knakar,han äter allt hela tiden o överallt,men vilken underbar kompis han blivit,kärlek finns det i den lilla kroppen så det räcker för hela gatan o han delar gärna med sej,springer mellan husen o delar ut sina pussar så alla blir alldeles blöta.Elsa rymmer nu mer än nånsin,varja dag i princip,hela gatans katter är ju ute i vårsolen o det ska inte få ske enligt "tokElsa",dom ska förvisas till en annan del av Köping enl henne så dagarna är bråda.Påsken närmar sej o det blir väl en tur till Blåkulla,var ska sleven vara om inte i grytan o alla "elaka kärringar" ska väl ta en liten tur dit,så även jag.Bosse får bli resesällskap,många tror ju redan att han är en katt!!!!!fö hoppas jag på att barn o barnbarn dyker upp på påskafton o äter lite påskmat(julmat enl mej,konstiga traditioner i Västergötland) o umgås med "di gamle",själv är jag ledig i 4 dar så här ska vilas o bara vara.Idag blir det jobba natt så förmiddagen ska användas till att plantera lite påskkrukor,tyvärr fryser allt o detta är andra omgången påskblommor som sätts ut,men som jag sagt tidigare,någon ska försörja blomsteraffärna o jag drar gärna mitt strå till stacken.Ha en riktigt fin påsk o ta hand om er o varann,ingen gör det bättre än ni/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar