Summa sidvisningar

söndag 10 mars 2013

Hästskit på trottoarer


Tänker börja dagen med att gnälla lite.Tog en uppfriskande promenad nu på morgonen,visserligen svinkallt(-7) men solen skiner o en o annan fågel kvittrar,så långt allt väl,men hästskit på gångbanorna,det är inte okej.Folk gnäller på hundskit men att klafsa i hästskit o dessutom med en hundvalp är faktiskt jävligt onödigt.jag värnar om alla djur,absolut men vissa regler finns,rasta inte hästen i tätbebyggt område är en regel......eller.När man ridit på trottoaren o hästen skitit,ska man fan ta upp det,o varför gå med hästen på trottoar o gångbana??Vet att jag får hästfolk efter mej nu men tänk till lite,hästen kan gå på gatan jag tror den klassas som fordon!!!!!!!!!!!!!!!!Ooops va skäll jag kommer att få,sånt ä livet jag gillar hästar men inte att gå i hästskit,jag gillar hundar men inte heller där gillar jag att gå i skiten,så va det sagt!!!!Annars då,jo då tack,jag mår ganska okej,fortfarande vaknar jag varje morgon med ångest o klump i magen,vad kommer att hända idag,fixar jag dagen,inga överraskningar,koll på läget......igår pratade jag med en bror o fick lite bra feedback på mina tankar ,lite bevis på att saker utvecklas som jag vill o det gillas,alltid trevligt när "åskan slår ner där man vill" Idag kommer mina stora töser på lunch med sin far,alltid mysigt o få några timmar med solarna i mitt liv,har även träffat "lillsolen" i veckan så kvoten för "barnbarnsgos" är uppfylld,tyvärr gör mitt "tllstånd" att jag blir så fruktansvärt trött  men vissa saker är värda att "lida" för, definitivt.hade funderingar på städ i uterum i helgen men satan i gatan va kallt det är,vi har i alla fall beställt en matta till rummet idag så om ett par veckor är uterummet färdigt för inflyttning,lite nya möbler åxå så är allt klart,härligt!!!!VÅREN ÄR PÅ VÄG!!!!!Ha det gött ute i stugorna o tänk på att värna om dom svagaste o plocka upp skiten/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar