Summa sidvisningar

söndag 17 mars 2013

Inte som man tänkt sej.

Jag har alltid förundrats över hur vi människor kan byta skepnad utifrån vem vi har runt oss eller lite vända kappan efter vinden.jag tror o hoppas att jag inte är sån för det är ett drag hos människor som jag inte tycker om,dom där kameleonterna som agerar utifrån vem dom pratade med sist,ena stunden "mjuka o goa" för att i nästa stund vara rent odrägliga.ag känner flera av denna art dom finns tom nära mej o det skrämmer eller snarare retar mej,varför inte vara lika mot alla,ingen är mera värd eller värd att smöra extra för,absolut ingen!!!Det var bara en reflextion så här på söndagsförmiddagen!!!!Nu i veckan ska jag ha lönesamtal o det var väl en anledning till dsenna reflextion,idag med individuella löner gäller det att "sälja" sej o det har jag aldrig kunnat,jante har förmodligen en stor del i detta dessutom,jag är jag med alla fel o brister o jag tycker absolut inte att chefens lönekriterier är mina,i deras ögon ska jag göra ett bra jobb,absolut,men sen går vi skilda vägar,jag anser att det viktigaste är ett bra o meningsfullt liv utifån "egna tankar o viljor" inte utifrån kommunens,där det så fint heter att de boende själva ska bestämma,o ha egen fri vilja.....eller hur,det är vi som bestämmer tillsammans med ekonomi så är det !!!!!Sätt dom själva i en lägenhet med tio tidshjälpmedel så är dom självständiga,omsorg,gemenskap o fysisk närhet det finns inte i dagens omsorg om våra handikappade,o glöm för allt i världen inte att dokumentera att "hon ätit upp all frukten på en dag",varför han/hon ätit upp allt reflexterar ingen över!!!!!ja herregud,jag är väl bara frustrerad o har en dålig dag,ja absolut,jag har väldigt ofta dåliga dagar numera,kanske har det med åldern att göra,kanske är det bara den långa jävla vintern som inte vill släppa taget.Nu borde jag vara nöjd o glad,alla "arvsproblem" är lösta,pengarna är utbetalda,ingen orkar strida o ändå känns det bara som ett stort tomt svart hål,ingen glädje eller tillfredställelse överhuvudtaget,kanske kostade det mer än det smakade eller åxå är livet bara så här....hur som helst tråkigt är det!!!!!Ha en fin söndag där ute,jag ska luncha med yngste sonen idag,ser honom inte speciellt ofta o absolut aldrig på tu man hand,han som är den av mina barn som är "mamma upp i dan",men gladare o yngre;)!!!!!!Ser fram emot detta eftersom våra familjemiddagar oftast handlar om barnbarnen.Take care o njut av vårsolen eller vad vi ska kalla den/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar