Summa sidvisningar

söndag 17 maj 2015

Dåligt samvete!!!!!

Har aldrig eller sällan tänkt på det förut men oj vad väderkänslig jag är.idag kallt,regnigt o blåsigt o jag känner mej låg som en daggmask!!!!och så där småirriterad o då är det bra att skriva av sej!!!!En vän skrev på sin fb-sida om tiggare o tiggeriet i Sverige,vad man ska göra o framförallt hur man ska förhålla sej!!!!jag kan bara prata utifrån mej o mina känslor o nu räcker det faktiskt,jag vill kunna gå in i en affär utan att "den där jävla kaffemuggen står ivägen" jag ska inte behöva ha dåligt samvete för någon jag inte känner,jag ska inte behöva ha dåligt samvete för mina egna känslor eller att jag kan unna mej lite extra.javisst jag är född i Sverige av "svenska" föräldrar(som en gång i tiden invandrade från Belgien)jag har ett jobb som jag sliter häcken av mej för,som däckat mej ett antal ggr pga stress,fellyft o tom stryk,ska jag då ha dåligt samvete för det,nej jävlar i mej.....INTE.jag ger en peng ibland men inte fan kan jag betala en tjuga varje gång jag ska in i en affär,så som sagt nu räcker det.Jag tänker gå förbi med högt huvud o klar blick,jag har fan inte gjort nåt fel!!O jag ska inte behöva skämmas!!!!!Sorgligt,javisst men världen är grym,världen är orättvis!!!!

För övrigt då,igår kväll va vi på ett trevligt 60-års kalas,ene sonens svärfar hade nått "den aktningsvärda åldern",men pigg för sin ålder!!!!!!!!Alltså en del ser ut som 60 o en del ännu äldre ser så unga ut,hur bär dom sej åt ,jag umgås inte direkt i "dom förlovade knivarnas värld"dvs ansiktslyft o korrigeringsvärlden utan i vanliga arbetarvärlden.....hur som helst jäkligt orättvist är det I-landsproblem,ja förvisso,men världen är inte rättvis o inte livet heller....så de så,tack för en trevlig kväll Anders o Eva o jättgod mat!!!Nästa helg blir det konfirmation till brorsans ene son nu händer det saker varenda helg på gott o ont,trevligt att träffa sin bror med familj men risken finns att det blir för mycket intryck framöver o att jag deckar......

En sak i taget o en dag i taget som en av mina "kosiner" säjer o det ligger ngt i det,jag har väldigt kloka "kosiner" o lär mej något nästan varje dag,så en sak är säker vore världens befolkning hälften så insiktsfulla o ärliga som mina pöjkar o flickor ,vore vi utan både krig,familjefajter o tiggare,utan inbördes ranking!!!!!

Hare gött mina vänner,nu drar jag till firman men glöm inte att det är söndag o vilodag,i morron är det måndag o MIN vilodag/Puss





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar