Summa sidvisningar

tisdag 14 april 2015

Att dö en smula!!!!

Att fundera över livet o dess upp o nedgångar har blivit "min grej",har all tid i världen o som HSp analyserar jag allt in i minsta detalj.Ibland,inte helt sällan numera drabbas man av sorg o någon i ens närhet som dör o har man passerat 60 är ju inte direkt födelseannonserna det första man läser!!!!!!Vissa människor drabbar en mer än andra o just detta hände nyligen,vår underbare granne o vän dog,visserligen efter att ha varit sjuk en tid men ändå helt plötsligt o alldeles för fort.Vid såna tillfällen får man en tankeställare o börjar fundera på livets slutskede,nog fattar jag att jag med mina 64 snart har traskat färdigt men vem vill detta,som Timbaktu sjunger "alla vill till himmelen men ingen vill dö"så sant så sant....eller nej inte längre,en KD are skrev i veckan att alla homosexuella hamnar i helvetet o eftersom denne man(eller man o man)förmodligen då hamnar i himmelen(enl egen utsago) så vill då inte jag hamna där med honom o hans gelikar,fy fan vilken människosyn,men den siste idioten är helt klart inte född än!!!!Synd bara att idioter blir politiker o ska företräda en massa andra.

Nog om detta sorgliga ämne som trots allt berör oss alla för det är den säkraste sanningen...alla kommer dö förr eller senare,helst då senare.Ett ord som däremot älskar är ordet KARMA,har ni tänkt på att det drabbar alla nån gång,precis alla o en del hoppas man ju ska hamna i ett "karmastim"där har vi detta med att analysera o vända på alla stenar igen,jag har så in i helsike svårt att förlåta,vissa saker går bara inte o då behöver det inte vara stora saker utan "nån liten skitgrej" men grejen blev för mycket av den personen just då då är det kört.Jag har några personer i min omgivning som bara inte kan få mitt stöd o som inte kan förlåtas,det finns inte på kartan o gemensamt för dessa är att de sårat mej personligen,gett mej sår på djupet,eller gett sej på min a närmaste,det kommer tyvärr aldrig mer att fungera,aldrig mer kommer vi att bli vänner o aldrig mer kommer jag att skänka dom en tanke av kärlek eller ens omsorg.jag blir ibland rädd för mina starka avskykänslor,men sen tänker jag att lika starka känslor har jag för andra men åt andra hållet o då blir jag lugn.Det är ju sån jag är lixom starka känslor åt alla håll o ärligt det är många många fler jag älskar o håller av med hela mitt hjärta än de få jag tycker riktigt illa om så med facit i hand så är kärleken till människor mycket mycket starkare än hatet....skönt ibland att få klarhet i detta.O alla kan göra fel,absolut,men tyvärr kan man inte göra fel, fel mot alla!!!

Usch det blev många tunga tankar idag,o förmodligen var det detta jag behövde "trycka ut" idag,dessutom 3 plusgrader o iskallt regn vem blir lycklig då.....Inne har jag det dock riktigt varmt efter middagsluren(jag har jobbat natt o sov en timma mitt på dan)tände vi i spisen o bägge hundarna har somnat på en fäll framför lågorna,Elsa kryper nästan in så gött tycker hon det är,så det finns ljusglimtar även denna dag.ta hand om er o imorgon kommer solen!!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar